חינוך מחדש: מסע הטיהורים של ארדואן נמשך

אחרי הצבא, המשטרה ומערכת המשפט הגיע תורה של האקדמיה ומערכת החינוך: למעלה מ-15,000 דיקנים, מרצים ומורים פוטרו ממשרותיהם משום שנחשדו כ"תומכי ההפיכה" • אובמה מפציר בארדואן לנהוג בריסון

הממשל הטורקי לא עוצר בדרך ל"היטהרות" ממתנגדי ארדואן: המועצה להשכלה גבוהה בטורקיה הודיעה היום על פיטוריהם של 1,577 דיקנים במוסדות האקדמיים בטורקיה, זאת משום שהם מסומנים ככאלה שתמכו בהפיכה הכושלת.

סוכנות הידיעות הטורקית דיווחה כי הודעת המועצה באה לאחר החלטת משרד החינוך בטורקיה, לפיה הוחלט לפטר 15,200 אנשי חינוך. לטענתם, "מדובר בעובדים שחברו ל"קושרים" נגד הנשיא רג'יפ טאיפ ארדואן".

הקץ לקונספירציות: המודיעין ידע מראש על נסיון ההפיכה בטורקיה

מוקדם יותר קיים הנשיא האמריקני ברק אובמה שיחה ראשונה עם הנשיא הטורקי מאז ניסיון ההפיכה והפציר בו לנהוג "בריסון ובהגינות" בנחקרים.

במקביל, הטורקים ממשיכים במגעים עם האמריקנים להסגרתו של פתהוללה גולן, המנהיג הגולה שלטענת ארדואן עומד מאחורי המרד. בתקשורת האמריקנית דווח כי אנקרה העבירה היום את המסמכים הרשמיים במסגרת בקשת ההסגרה, שלטענת הטורקים מכילה גם ראיות הקושרות את גולן להפיכה.

בוידאו: מסוק של המורדים יורה לעבר ג'יפ של משטרת טורקיה

ראש הממשלה הטורקי, בינאלי ילדרים, התייחס למגעים עם ארה"ב וציין כי "טורקיה הגישה לארצות הברית 4 מסמכים הדורשים את הסגרתו של 'מנהיג הטרוריסטים'". לדבריו, "אנו נהיה מאוד מאוכזבים אם ידידנו (האמריקנים) יגידו לנו להגיש הוכחות למרות שגורמים בארגון הטרור הזה מנסים להפיל את הממשלה שנבחרה בכוונה של האיש הזה".

בוושינגטון טוענים כי הם מוכנים להסגיר את גולן רק אם יתקבלו ראיות שמקשרות אותו לניסיון ההפיכה.

קרא עוד בנושא:

צפו: טנק טורקי רומס רכבים בכביש ראשי באיסטנבול

טורקיה: 8000 שוטרים הודחו • קצינים בכירים נמלטו מהמדינה

ארדואן עדיין חושש: "מסוקים שיטוסו מעל שמי איסטנבול – יופלו"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו