ביזארי: אבו מאזן מאיים לתבוע את בריטניה על…הצהרת בלפור

בנאום בפני באי ועידת הליגה הערבית הפציר אבו מאזן במדינות האזור להימנע משת"פ עם ישראל • "אנחנו פועלים לפתוח את תיקי הפשעים הישראלים נגד עמנו מסיום המנדט הבריטי בפלסטין"

במאוריטניה מתקיימת בימים אלו ועידת הליגה הערבית בהשתתפות רוב מנהיגי מדינות האזור. בולטים בהיעדרותם: נשיא מצרים א-סיסי (לטענתו בשל התרעה על התנקשות) ויו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן שמתאבל על מות אחיו.

למרות ההיעדרות שיגר אבו מאזן בידי שליחו לועידה, שר החוץ הפלסטיני ריאד אל מאליכי, נאום כתוב שהוקרא בפני באי הועידה.

תוכן הנאום נחשב לחריג בשל אי – התעסקותו בפתרון שתי המדינות, כמו גם בשל התוכן המתלהם – שלא לומר האנטישמי – שלו. לאורך הנאום התעקש אבו מאזן לבוא חשבון עם "פשעי הציונות" ולא לדבר על פתרון הסכסוך.

"הצהרת בלפור (ההכרה הבריטית בזכותם של היהודים למדינה עצמאית בארץ ישראל. ניתנה ב1917. ב.ב.) היא הצהרה מקוללת שניתנה על ידי מי שהדבר אינו שייך לו, למי שאינו ראוי לו", אמר אבו מאזן והוסיף:
בהתבסס על ההצהרה הזו הועברו מאות אלפי יהודים מאירופה ומחוצה לה לפלסטין על חשבון בני עמנו הפלסטינים, שהם, אבותיהם ואבות אבותיהם חיו אלפי שנים באדמת מולדתם". בהמשך לדברים ביקש אבו מאזן ממדינות ערב לסייע לפלסטינים בתביעה שיגישו נגד בריטניה על הרקע הזה.

עוד אמר אבו מאזן: "אנחנו פועלים לפתוח את תיקי הפשעים הישראלים נגד עמנו מסיום המנדט הבריטי בפלסטין, עבור במעשי הטבח שבוצעו ב-1948 וכלה במה שקרה לאחר מכן".

בסיום דבריו התייחס אבו מאזן להתחממות ביחסים בין ישראל למדינות מוסלמיות באזור והפציר בהן להימנע מכך.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו