גוגל מנסה להשתלט על השוק, קנתה את מוטורלה מובליטי

גוגל רוכשת את מוטורולה מוביליטי תמורת 12.5 מיליארד דולר

גוגל הודיעה בבלוג של החברה כי היא רוכשת את חטיבת המכשירים הניידים של חברת מוטורולה – מוטורולה מוביליטי.

גוגל תשלם למוטורולה מוביליטי כ-12.5 מיליארד דולר, ובכך למעשה תשלוט בחטיבה הניידת של החברה, זו שמייצרת בין השאר את הטלפונים החכמים ומחשבי הלוח. עד לפני כשנתיים עמדה מוטורולה בפני קריסה כלכלית ופשיטת רגל, ורק בעזרתה של גוגל, שהתירה לאחרונה להשתמש במערכת ההפעלה אנדרואיד, הצליחה להתאושש כלכלית, למרות תוצאות כספיות שליליות ברבעון האחרון.

בפוסט בבלוג של גוגל כתב המנכ"ל והמייסד לארי פייג' כי הרכישה תסייע לחזק את אנדרואיד ואת גוגל בחזית הקניין הרוחני שבה ספגה לאחרונה מכות ממתחרותיה מיקרוסופט ואפל. לדבריו, הרכישה תאפשר לחברה להגדיל את היצע הפטנטים וכך תסייע לה וליצרניות מכשירי אנדרואיד להתגונן מפני תביעות בגין הפרת פטנטים של חברות אחרות. 

רק לאחרונה הוציא בית משפט בגרמניה צו מניעה האוסר על מכירת הסמסונג גלקסי טאב 10.1 מבוסס באנדרואיד באיחוד האירופי בשל הפרה של פטנטים של אפל.

פייג' התייחס גם לחששות שהדיווח ודאי מעורר אצל יצרניות מכשירי אנדרואיד מתחרות כמו HTC וסמסונג. "הרכישה לא תשנה את המחויבות שלנו להפעיל את אנדרואיד כפלטפורמה פתוחה. מוטורולה תישאר בעלת רשיון של אנדרואיד, והמערכת תישאר פתוחה. אנחנו נפעיל את מוטורולה כחברה נפרדת". קרולינה מילנזי, אנליסטית מובייל בגרטנר, ציינה שבעוד שייתכן שהחברות המתחרות לא מרוצות מהצעד של גוגל, הן יתקשו לעשות משהו בנידון. זאת בשל ההסתמכות הרבה שלהן על אנדרואיד.

בפוסט פייג' ציין עוד כי 150 מיליון מכשירי אנדרואיד כבר הופעלו מאז יציאת המערכת לשוק ב-2007. לדבריו, 550 אלף מכשירים מופעלים מדי יום.

מוטורולה הודיעה לפני חצי שנה על השלמת פיצולה של החברה לשתי ישויות נפרדות – מוטורולה סולושינס (Motorola Solutions), שתספק פתרונות תקשורת לארגונים ומוסדות ממשלתיים, ומוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility), שתהיה אמונה על תחום הסלולר.

מהן הסיבות למהלך המפתיע? הראשונה שבהן היא הרצון של גוגל לשלוט בעולם המכשירים הניידים. זה לא יהיה קל וגם אחרי הרכישה, היא עדיין לא תהיה הגורם החזק ביותר, אבל אין ספק שמהלכים מסוג זה יכולים לקרב אותה לדומיננטיות אותה היא מחפשת. אסור לשכוח ששתי הענקיות, אפל ומיקרוסופט, עדיין נמצאות במגרש, עירניות ודרוכות.

יצויין כי לאחר העיסקה מזנקת היום מניית מטורולה בכ-60% בוול סטריט. 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו