טראמפ יעבור היום תדרוך ביטחוני הכולל מידע חסוי

במסגרת התדרוך יוועד טראמפ עם גורמי מודיעין וממשלה • מדובר בנוהל מסורתי במסגרתו מועמדים לנשיאות נחשפים למידע מודיעיני רגיש • אמש תקפה קלינטון: "טראמפ מביך אותי כשהוא מנסה לדבר על ביטחון לאומי"

המועמד הרפובליקני דונאלד טראמפ צפוי להיוועד במהלך היום עם גורמי מודיעין בארה"ב, ויחשף למידע מודיעיני, רגיש וחסוי, זאת במסגרת נוהל מסורתי לפיו מועמדים לנשיאות מקבלים תדרוכים ביטחוניים.

יצוין כי נוהל זה החל להיות ממומש מאז שנות ה-50. וכי גם קלינטון צפויה לעבור תדרוך זהה, אלא שהעובדה כי ניסיונו הביטחוני והמדיני של טראמפ דל לעומת הניסיון העשיר שצברה קלינטון בתחומים אלו, הן כאשת הנשיא לשעבר והן כמזכירת המדינה, הזרקורים מופנים אוטומטית לכיוונו, במיוחד כשמעמידים לצד כך את שורת ההתבטאויות הלא מוצלחות שלו בנושאי ביטחון.

אמש בנאומה בכינוס בחירות תקפה קלינטון את יריבה טראמפ בנושא הביטחוני ואמרה כי "טראמפ מביך אותי כשהוא מנסה לדבר על ביטחון לאומי", קלינטון התייחסה בנאומה לדבריו יום קודם לכן, כשפרס את משנתו למאבק באיסלאם הקיצוני והפריכה את דבריו כשדיברה על הניסיון אותו מביא עמו טראמפ לבית הלבן.

קלינטון הזהירה, כי "דבריו של טראמפ, שולחים מסר שגוי לידידינו ולאויבינו".

טראמם מצידו בחר בנאומיו אתמול לתקוף את קלינטון על רקע העובדה כי היא ובעלה קיבלו כסף ממדינות זרות והבהיר כי אם ייבחר לנשיאות, יאסור על פקידי ממשל ובני משפחתם, לקבל כסף ממדינות זרות עבור נאומים שיישאו במשך חמש שנים לאחר פרישתם.

טראמפ ביקר את יריבתו, ואת בעלה הנשיא לשעבר ביל קלינטון, על כך שקיבלו מיליוני דולרים ממדינות זרות במסע הרצאות ונאומים שקיימו מאז עזיבתו של קלינטון את הבית הלבן.

תוך שהוא מכוון לעבר תוכניותיו העתידיות של ברק אובאמה מיד בסיום כהונתו כנשיא.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו