אמינותו של טראמפ נסדקת? חובותיו נאמדים בהיקף של 650 מיליון דולר

בעוד שמדובר בסכום זעום ביחס לנכסיו של המועמד המיליארדר, הרי שבפועל מדובר בסכום כמעט כפול מזה שדיווח עליו טראמפ במהלך הקמפיין, מה שמעורר סימני שאלה לגבי אמינותו

צרות של עשירים: המועמד הרפובליקני דונאלד טראמפ שקמפיין הבחירות שלו נמצא בימים אלו בשפל שלא זכור כדוגמתו אף לגבי מועמדים אחרים, ביחס של חמשה שבועות לפני תחילת הבחירות המקדימות, זוכה למכה נוספת שספק אם העריך שתבוא על ראשו.

אמש פרסם ה"ניו יורק טיימס" תחקיר אודות מצבו הכלכלי של המועמד המיליארדר, ממנו עולה כי חובותיו נאמדים בסכום של כ-650 מיליון דולר, סכום שהינו זעום ביחס לנכסיו הנאמדים במיליארדי דולרים, הבעיה מבחינתו של טראמפ מתחילה בכך שבפועל מדובר סכום כפול מזה שעליו הצהיר טראמפ במהלך הקמיין.

המדובר בחובות הכוללים את סך החברות שברשותו, כך שהניסיון לאמוד את המספר המדוייק איננו ישים מלכתחילה, אך די בסכום זה כדי ללמוד על התמונה בכללותה.

התחקיר מגלה כי כי עסקים שונים הנמצאים בבעלותו של טראמפ נסמכים על מקורות מימון שעומדים בניגוד למשנתו הכלכלית של המועמד כפי שהציג זאת בנאומיו בשבועות האחרונים, כך שקיימת סתירה בין משנתו הכלכלית לבין איך שעסקיו מתנהלים בפועל.

כדוגמא הביא העיתון את "בנק אוף צ'יינה", הבנק המרכזי של סין. שהלווה 950 מיליון דולרים עבור בניית בניין משרדים במנהטן, בנין הנמצא בבעלות חלקית של טראמפ, זאת בשעה שסין הואשמה לא אחת במהלך מסע הקמפיין של טראמפ.

בעיתון ציינו כי בפועל קיים קושי לעקוב אחר נכסיו של טראמפ, שכן רק לעיתים רחוקות הוא מחזיק בבעלות גם על הבניין וגם על הקרקע, ובשאר המקרים רק באחד מהשניים.

יצויין, כי בעוד מצבו של טראמפ בסקרים בכי רע, בין היתר בשל התבטאויותיו נגד מגדרים באוכלוסיה האמריקנית, הרי שאמש נאם טראמפ בפני ציבור שחור וביקש מהם לתת בו את אמונם,

בנאום שנשא בעצרת בחירות בוירג'יניה אמר טראמפ: "המפלגה הרפובליקנית רוצה לעשות טוב יותר ולהשתפר ביחסה לקהילה האפרו-אמריקנית".

טראמפ פנה לליבם של האוכלוסיה השחורה והפנה את תשומת ליבם לכך ש"הקהילות האפרו-אמריקניות סובלות תחת השלטון הדמוקרטי. אתם חיים בעוני, בתי הספר שלכם לא טובים, אין לכם עבודה, 58% מהצעירים אצלכם לא עובדים, מה ש לכם להפסיד?".

"הערים העניות בארצנו מנוהלות על ידי דמוקרטים זה חמישים שנה", הוסיף המועמד, "הפוליטיקאים שלהם ייצרו רק עוני, חוסר בעבודות, בתי ספר כושלים ובתים שבורים. הגיע הזמן שהפוליטיקאים הדמוקרטים יישאו באחריות למה שעשו לקהילות האלה. הדמוקרטים לקחו את קולכם כמובן מאליו, ואחרי הבחירות הם חוזרים לארמונות שלהם בוושינגטון. הם לא עושים דבר למענכם, אם תמשיכו להצביע לאותם אנשים תקבלו בדיוק את אותן התוצאות".

לפי נתוני מכון המחקר PEW מהשבוע, 85% מהמצביעים האפרו-אמריקנים מתכוונים להצביע למועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, ורק 2% טענו כי יצביעו לטראמפ.

                                 לסיקור נרחב ממערכת הבחירות בארצות הברית לחצו כאן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו