"דאע"ש מתפללים 'בבקשה, אללה, תהפוך את טראמפ לנשיא ארה"ב'"

המועמד הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית העניקה ראיון ראשון לכלי תקשורת ישראלי ותקפה בחריפות את יריבה הרפובליקני • על הסכם הגרעין עם איראן היא אומרת: "הוא הפך את ישראל למקום בטוח יותר"

"רק היום פורסם מאמר מאמר בנושא של מאט אולסן, המנהל לשעבר של המרכז הלאומי ללוחמה בטרור שלנו, שבו הוא טוען זאת. אפילו חשבתי שזה מפתיע כמה הטיעון הזה בהיר ומשכנע – הוא ציטט דוברים מטעם דאע"ש שמייחלים לניצחונו של דונלד טראמפ מכיוון שטראמפ הפך את האסלאם ואת המוסלמים לחלק ממסע הבחירות שלו. מאט אולסן טוען שפעילי הג'יהאד רואים בזה מתנה גדולה. הם אומרים 'בבקשה, אללה, תהפוך את טראמפ לנשיא ארה"ב'" כך אומרת המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, על יריבה הרפובליקני. "הוא ממש משחק לידיים של הג'יהאדיסטים".

את הדברים אמרה קלינטון במהלך ראיון לערוץ 2. יצוין כי זהו ראיון ראשון שלה לכלי תקשורת ישראלי במהלך מסע הבחירות.

ואיך היא מתכוונת לטפל באיום שמציב דאע"ש? קלינטון מצהירה: "אני לא מעוניינת להעניק סיוע ולעזור לשאיפות הזדוניות שלהם. אני רוצה להביס אותם ולהביא קץ לשלטון האימה שלהם. אני לא רוצה שהם ירגישו כאילו הם יכולים לגייס פעילים נוספים בזכות הפוליטיקה שלנו.

אנחנו מתכוונים להעצים את הפעילות שכבר מתקיימת: את המבצע האווירי, להעניק יותר סיוע בשטח ללוחמים ממדינות ערב וללוחמים הכורדים. אני עדיין מאמינה שאנחנו זקוקים לגורם ממנף כדי להתמודד עם הרוסים, האירנים והסורים – בין אם מדובר באזור אסור לטיסה או כלי אחר".

בהמשך הראיון היא הייחסה להסכם הגרעין עם איראן וטענה שהוא שיפר את מצבה של ישראל. "אני מאמינה בכל לבי שהגבלת תכנית הגרעין של אירן הפכה את ישראל לבטוחה יותר, הפכה את האזור לבטוח יותר ומנעה מרוץ חימוש גרעיני", היא אומרת.

לטענתה, "כשאובמה נכנס לתפקיד ואני הסכמתי להיות מזכירת המדינה הייתה סכנה אמיתית שאירן תשיג נשק גרעיני. לכן הקדשתי את השנתיים הראשונות לכהונתי להקמת קואליציה בינלאומית במטרה להטיל את הסנקציות שהביאו אותם לשולחן המשא ומתן – מה שהוביל בסופו של דבר להסכם".

קלינטון מצהירה כי היא מודעת להפרות שמבצעת איראן באשר להסכם והבטיחה לפעול בתקיפות בענין. "העובדה שהצלחנו להגיע להסכם בעניין תכנית הגרעין לא מצדיקה בשום צורה את ההתנהגות המתמשכת של אירן. הבהרתי שעם כל הכבוד להסכם, הגישה שלי היא שיש לגלות חשד ולוודא את יישום ההסכם. אני אוודא שהם מקיימים כל פרט ופרט מההסכם".

                                 לסיקור נרחב ממערכת הבחירות בארצות הברית לחצו כאן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו