נשיא צרפת: "יש בעיה עם האיסלאם; לא נוכל להכיר בה כדת"

בדבריו התייחס הולנד לגל ההגירה האיסלאמי הגואה בארצו ואמר כי "בניגוד לעבר, האיסלאם מבקש לקבל הכרה ולגיטמציה באופן המאיים לכפות את הדת המוסלמית על כלל תושבי צרפת"

כעת אין מדובר רק במדינת ישראל או במועמד המואשם בגזענות המבקש לעצמו את משרת נשיא ארה"ב, נשיא צרפת פרנסואה הולנד החליט לומר בקול את מה שרבים במערב שומרים זה זמן רב לעצמם וחוששים לבטא זאת בפומבי. הולנד יוצא נגד גל המהגרים המוסלמים והקיצוניות האיסלאמית המתפתחים להם בקצב במדינתו.

בדברים שנשא אמר הנשיא כי "יש בעיה עם האיסלאם, הם מנסים בכל דרך לקבל לגיטימציה והכרה רישמית כדת, בצרפת".

בדבריו, קבל הנשיא על כך שבשנים האחרונות "דורש האיסלאם מקומות קדושים והכרה". המוסלמים מתחילים לתפוס תעוזה ויותר ויותר מחצינים את דתם כלפי חוץ ודורשים לקבל בתמורה לכך הכרה רשמית מהמדינה.

בניגוד ליהודים שהשתדלו לאורך השנים מתוך חשש ודאגה לשלומם, לשמור על גבולות גיזרה, פחות לבלוט בחברה ולהביע נוכחות כמאמר הפתגם הצרפתי הידוע "היה צרפתי בצאתך ויהודי בביתך" הרי שהמוסלמים נוהגים בדיוק להפך.

צרפת שספגה בשנה האחרונה לא אחת מנחת זרועה של הקיצוניות האיסלאמית, הביאה את הולנד להביע דאגה מהקיצוניות ההולכת וגוברת בקרב חלקים נרחבים מהמוסלמים המתגוררים במדינתו.

הולנד התייחס גם לגל המהגרים ששוטף את רחובות המדינה ואמר כי "יש יותר מידי הגירה שלא אמורה להתרחש", והציע מגוון דרכים לרסן זאת.

יצויין כי בחודשים האחרונים צרפת גינתה את דבריו של המועמד הרפובליקני לנישאות ארה"ב דונאלד טראמפ בדיו דבריו נגד המוסלמים כאשר בניגוד למנהיגים אחרים בעולם שגינו את דברי טראמפ טרח הולנד להבהיר כי במידה וטראמפ ייבחר לנשיאות, לא יטרח לפגוש אותו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו