מכה כלכלית לדאעש: 'שר האוצר' ברח עם מיליוני דולרים

על רקע המתקפה המשולבת לשחרור מוסול מידי דאעש, נמלט שר האוצר של הארגון מהעיר המופגזת ובאמתחתו מיליוני דולרים ומסמכים מסווגים

בשביל לנהל מלחמה, צריכים כסף, והרבה. כעת מדווח כי ארגון המדינה האסלאמית איבד סכום עתק בצל המתקפה על העיר מווסול, במטרה לשחרר את העיר משליטתה הרצחנית של לוחמי דאעש.

מי שהחליט לנצל את ההזדמנות ולברוח, הוא שר האוצר של הארגון והאיש שהיה אחראי על הכספים, אבו מועתז קחתני אשר נמלט מגבולות עיראק. סוכנות הידיעות העיראקית אלסומוריה, דיווחה כי הבכיר ברח ממוסול, לא לפני שהצליח לשים ידו על מיליוני דולרים.

הסוכנות ציטטה מקורות שונים שסיפרו כי הוא נמלט עם אשתו. הם הוסיפו כי בנוסף לכספים הגנובים, הזוג הצליח להבריח גם מסמכים בעלי חשיבות גדולה לארגון הרצחני. מקום הימצאם לא ידוע.

מוקדם יותר היום, דווח כי דאעש חשמל למוות 22 תושבים במוסול שהואשמו ב"בגידה". מקור בעיראק דיווח לאתר חדשות סורי, כי 22 מתושבי העיר נידונו למוות באשמת שיתוף פעולה עם צבא עיראק וכוחות הפשמרגה, וחושמלו באכזריות למוות.

המקור, שביקש להישאר בזהות בדויה, אמר כי "דאעש החזיק את התושבים האלו ארבעה חודשים באחד מבתי הכלא שלו, לפני שהוציא אותם להורג". ככל הנראה, מדובר באנשים שלחלקם היה קשר לכוחות הביטחון העיראקים, וחלקם היו שוטרים ואנשי ביטחון עיראקיים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו