אובמה יצא למסע בחירות

אובמה שנמצא בשפל בסקרים יצא אתמול במסע בחירות באוטובוס לנסות לקבל חזרה את אהדת העם האמריקני אחרי משבר החוב הגדול בארה"ב

נשיא ארצות הברית ברק אובמה עלה אתמול על אוטובוס ויצא למסע בשלוש מדינות באזור המערב התיכון האמריקני – מינסוטה, איווה ואילינוי. מסע האוטובוס מזכיר יותר קמפיין פוליטי של מועמד לנשיאות מאשר התנהלות של נשיא מתפקד, אך אובאמה שש לצאת מהבירה האמריקנית ולפגוש אזרחים לאחר שלא היה יכול לעזוב את הבירה כל עוד משבר החוב לא הגיע לסיומו.
במאמץ מוצהר להתעמת עם טענות המועמדים הרפובליקאים, המאשימים אותו במשבר הכלכלי המתמשך ובאבטלה, מתכונן הנשיא לבקר בחמישה אזורי בחירה במינסוטה הידועים כמעוזים של המפלגה הרפובליקאית.
מפת הביקורים של הנשיא תכלול בעיקר אזורים חקלאיים, ובכוונתו להיפגש עם בעלי חוות. הנשיא ינאם באסיפה מקומית בעיירה בשם אלפה בדרום מינסוטה בה 671 תושבים. הוא יבקר גם באזורי בחירה במדינת איווה, כולל בעיר איימס ימים בודדים לאחר שהתקיימו בה בחירות-דמה בין המועמדים השונים של המפלגה הרפובליקנית, שבמסגרתן זכתה חברת הקונגרס מישל בקמן, נציגת מדינת מינסוטה. זכייתה של בקמן והצטרפותו של מושל טקסס ריק פרי המריצו את המחנה הרפובליקני, שנמצא במשבר מנהיגותי מאז בחירות 2008.
בהתחשב באופוריה שאפפה את היבחרותו לנשיא, ברק אובאמה יכול היה להפוך לאחד מן השניים: למשיח פוליטי חדש – או לאכזבה מרה. אם לשפוט על פי הסקרים עד כה, אובאמה קרוב הרבה יותר לאופציה השנייה.

סקר גאלופ מצא אתמול כי שיעור האמריקנים המרוצים מתפקוד הנשיא צנח לשפל של 41%. הדבר היחיד שיכול לנחם בהקשר זה את הנשיא הוא שיום אחד לפני כן נקבע שפל נמוך עוד יותר, כאשר רק 39% מהציבור האמריקני הביעו שביעות רצון מתפקודו לעומת 54% שהביעו אכזבה.

אבל עוד יותר מהמספרים הכלל-אמריקניים מרשימים הממצאים ממדינת ניו יורק, הדמוקרטית באופן מסורתי: מתברר שאפילו תושביה מפנים את גבם לנשיא. על פי סקר של אוניברסיטת קוויניפאק, רק 45% מהמצביעים במדינה הצפון-מזרחית מרוצים מתפקודו למול 49% שאינם מרוצים. זוהי הפעם הראשונה שבמדינה יש רוב לבלתי-מרוצים.

אובמה חייב לנצח בשלוש המדינות שבהן הוא מבקר, מינסוטה, איווה ואילינוי, כדי לשוב ולזכות בבחירות בשנה הבאה, האוטובוס יוצא הדופן שבו משתמש הנשיא במסעו זכה גם הוא לתשומת לב, אובמה מתנייד לרוב במכונית קדילק משוריינת שזכתה לכינוי "החיה". הרכב הנוכחי הוא אוטובוס שחור שאותו רכש השירות החשאי בעלות של 1.1 מיליון דולרים. דובר השירות הדגיש שהאוטובוס, הראשון מסוגו שרכש השירות, ישמש אישים בכירים אחרים בעתיד, הדובר לא פירט את תכונותיו של הרכב בעל החלונות האטומים. ידוע ש"החיה" מאובזרת במערכות הגנה מפני פצצות ומצוידת במיכלי חמצן למקרה של התקפה כימי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו