קלינטון: תוצאת הבחירות גבתה "מחיר רגשי כבד; ראש ה-FBI אשם בתבוסה"

לראשונה מאז הפסדה הצורב בליל הבחירות, הופיעה קלינטון לפני קבוצה מצומצמת מתומכיה ונשאה דברים • לדבריה, בהודעתו על חידוש החקירה, הביא ראש ה-FBI לעצירת המומנטום והסחף שנוצר לטובתה

המועמדת הדמוקרטית בבחירות לנשיאות ארה"ב, שבניגוד לכל הסקרים וההערכות שחזו לה ניצחון מוחץ והפסידה ליריבה הנשיא הנבחר דונאלד טראמפ, מנסה להתאושש מהמהלומה שספגה בליל הבחירות.

אתמול, לראשונה מאז התבוסה הצורבת והמשפילה, הופיעה קלינטון לפני קהל ונשאה דברים.

המדובר, בכנס מצומצם בו נטלו חלק בעיקר אנשי מסע הקמפיין שלה שעמלו קשה במהלך השנה אחרונה, יחד עם מספר תורמים המקורבים לבני משפחת קלינטון.

קלינטון אמרה במהלך הכינוס, כי היא מאשימה את ראש האף.בי.איי. ג'יימס קומי, כי בהודעתו כשבוע לפני הבחירות על חידוש החקירה נגדה בפרשת המיילים, גרם לאיבוד המומנטום שנטה עד אז לכיוונה מה שהוביל בסופו של דבר להפסד בבחירות.

קלינטון הוסיפה, כי ההודעה המתקנת של קומי שבאה בהמשך, בו נמסר כי נבדקו המיילים וכי אין כל חשד לפילים במעשיה, יצרו בקרב תומכי טראמפ את התחושה כי הנה המערכת אכן מושחתת ונוטה לטובת קלינטון, מה שהגביר את המוטיבציה שלהם לצאת ולהצביע לרפובליקנים.

"יש הרבה סיבות לכך שמערכת הבחירות הזו לא הייתה מוצלחת. אבל ההערכה שלנו היא שהמכתב הזה, שהעלה ספק חסר בסיס, עצר את המומנטום שלנו", אמרה קלינטון, היא הוסיפה, ש"טראמפ היה המרוויח מההודעה על חידוש החקירה נגדה".

בנוסף חשפה המועמדת כי במהלך הקמפיין גוייסו לטובת מסע הקמפיין שלה כ-900.000 דולר, שנכנסו לקופה מיותר משלושה מיליון תורמים.

היא הודתה כי תוצאת הבחירות גבתה ממנה "מחיר רגשי כבד", והתייחסה גם להפגנות הרבות נגד בחירתו של טראמפ, "ראינו איך האנשים מגיבים לבחירות, אבל אני אומרת שזה הזמן לתמוך זה בזה, ולזכור שמה שעשינו הוא באמת חשוב, גם בלי קשר לתוצאה".

יצויין כי בראיון שהעניק טראמפ לרשת התקשורת CBS, סיפר על שיחת הטלפון שקיבל מקלינטון כשנודע לה על תבוסתה בבחירות ואמר כי מדובר בשיחה שהיתה מאוד קשה עבורו, אך הוא מניח שעבור קלינטון היא היתה קשה עוד יותר.

טראמפ סיפר, כי המועמדת התקשרה לברכו בליל הבחירות עם היוודע דבר התוצאות ואמרה לו, "מזל טוב, כל הכבוד לך".

"היא אישה חזקה וחכמה מאוד" אמר טראמפ על קלינטון שגילה כי אף בעלה הנשיא לשעבר התקשר אף הוא לברכו ולאחל לו בהצלחה במינוי. טראמפ אמר כי במהלך כי הוא איננו שולל את האפשרות שבמהלך הקדנציה יפנה לקלינטון כדי להיוועץ בו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה ההתבכיינות הזו? הוא אשם הוא אשם, רק לא אני. אכלו לי שתו לי. מזל שהיא לא הנשיאה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו