יומיים בלבד נדרשו לעובדי התחזוקה היעילים בעיר היפנית פוקואוקה, כדי להחזיר לקדמותו כביש שבו נפער בולען בשבוע שעבר.
על פי התקשורת המקומית, הבולען היה תוצאה של עבודות בנייה והרחבת קווי הרכבת התחתית. הפועלים מילאו את הבור שנוצר, בקוטר של 30 מטר ועומק של 15 מטר, ב-6,200 מ"ק של חול ומלט.
העבודה כללה תיקון צינורות ביוב והחלפת רמזורים שנשאבו לתוך הבור. נזקים נוספים שנגרמו היו נפילות חשמל ושיבושים בקווי הטלפון, והפרעות באספקת המים והגז – אבל לא דווח על נפגעים. הדרך נפתחה לתנועה אתמול, אחרי שבטיחות הכביש אושרה.
וכך זה נראה בהילוך מהיר:
וַתִּפְתַּח הָאָרֶץ אֶת פִּיהָ: צפו בבור בעומק 15 מטר שנפער ברחוב מרכזי ביפן
איך התקשורת משקר במצח נחושה, ולא נותן לעובדות לבלבל אוחם!
יומיים???
בשעון שעל הסרט מתועד שזה לקח בדיוק חמש ימים וחצי, מיום רביעי בשעה חמש אחה"צ עד אתמול יום שלישי בשעה חמש לפנות בוקר. גם בלי השעון רואים שיש שם חמש לילות.
טוב, מה זה משנה? אצלנו זה היה לוקח לפחות חמש שנים (רק להוציא מכרז) ….
מדהים. בארץ היו מתעסקים דבר ראשון בהקמת ועדות חקירה…
אל תהיו ישראלים וכל דבר לבקר,
אם והיה חו"ח קורה כזה דבר על כביש 4 שיא המרכז והעומס
או אפי' על כביש מרכזי וכדו'
זה גם היה מתוקן תוך כמה ימים. בתקווה להבנה.
לא, לא…
הם היו מביאים איזה מומחה עולמי מיוחד מחו"ל (אולי מיפן… 🙂 שיבנה שם מהר מהר – תוך יומיים – איזה 'גשר זמני' "מיוחד" עם שכלולים של צה"ל (בעלות 3 מיליארד דולר)… ואח"כ מתחילים להקים 'ועדת חקירה', ו'ועדת חקירה משנית', ו'ועדת ביקורת', ו'מבקר מדינה', ו'מבקר של בג"ץ' וכו' וכו' וחוקרים כמה שנים, למה זה קרה, ואיך, ומי אשם, ומי צריך להתפטר בגלל זה, ומי היה צריך לדעת מראש שזה יקרה… ורק אחרי איזה 6-7 שנה בונים את הכביש מחדש…
הרי ככה זה בכל הבעיות של המדינה החלמאית הזאת (מה שנקרא לבנות בית חולים מעל הגשר)
את בית החולים בונים 'ליד' הגשר…
על הגשר א"א לבנות כי הוא קרס….