דנון באו"ם: "ההיסטוריה מוכיחה – הפלסטינים מעולם לא רצו מדינה"

"ההיסטוריה מוכיחה כי במשך שנים דחו הפלסטינים כל הצעה ישראלית ובחרו בדרך האלימות והטרור" • את הדברים אמר דנון בהלך עצרת שיזמו הפלסטינים באו"ם לציון אירועי כ"ט בנובמבר

"ככל שנמדינת ישראל פעלה במשך השנים לבוא עם הפלסטינים בדברים במטרה לגבש פיתרון אזורי שיוביל להקמת מדינה פלסטינית, הרי מעולם הפסטינים לא באמת רצו להקים לעצמם מדינה", את הדברים אמר שגריר ישראל באו"ם דני דנון במהלך עצרת שיזמו הפלסטינים באו"ם לציון אירועי כ"ט בנובמבר.

דנון הזכיר כי "ישראל מצידה ניסתה מהלכים שונים, אך ההיסטוריה מוכיחה כי במשך שנים דחו הפלסטינים כל הצעה ישראלית ובחרו בדרך האלימות והטרור".

דנון ציין כי הנתונים מוכיחים שהרשות הפלסטינית מעוניינת להמשיך ולהתקיים כגוף מושחת, כזה החי על חשבון אומות העולם בלא לשאת באחריות לציבור הפלסטיני. כאשר הדרך היחידה לכך היא "הנצחת הסכסוך".

במהלך נאומו שעסק בסכסוך הפלסטיני בראי ההיסטורי הציג השגריר בפני הנוכחים את גיליון ה"ניו יורק טיימס" יום לאחר ההצבעה על תוכנית החלוקה בשנת 1947 כאשר הכותרת מציינת את העובדה כי הוחלט על חלוקת הארץ, ״העצרת הצביעה על חלוקה – הערבים דחו את ההצעה", "זה הסיפור" סיים דנון את דבריו.

נזכיר, כי ב-29 בנובמבר 1947, י"ז בכסלו תש"ח, הצביעה העצרת הכללית של האומות המאוחדות בעד 'תוכנית החלוקה', המוכרת כהחלטה 181.
העצרת הצביעה על סיום המנדט הבריטי ועל הקמת שני מדינות לשני עמים בארץ ישראל. אלא שהפלסטינים דחו את ההחלטה, ומציינים באופן מסורתי את התאריך כיום בו הנצחת הכיבוש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו