הבחירות בארה"ב: החלה הספירה החוזרת בוויסקונסין – מחר במישיגן"

בעקבות הערעור שהוגש נגד תוצאות הבחירות במספר מדינות בארה"ב, התחילה היום באופן רישמי ספירת הקולות החוזרת במדינות "וויסקונסין" ו"מישיגן" • ביהמ"ש דחה את הדרישה לקיים את הספירה באופן ידני • ההערכה: התוצאות יהיו זהים לאלו שהוכרזו בליל הבחירות

לאחר הערעור שהגישה מועמדת מפלגת 'הירוקים' לנשיאות הגב' ג'יל סטיין ובו דרישה לספירה חוזרת בשלושה מדינות, ולאחר שהדרישה לספירה חוזרת בפנסילבניה נדחתה, החלה היום ה'ספירה החוזרת' במדינת 'וויסקונסין' ואילו מחר ייספרו הקולות שוב ב'מישיגן'.

יצויין כי ועדות הבחירות במדינות אלו, דחו את דרישתה של סטיין כי ספירת הקולות החוזרת תהיינה ידנית, מה שעלול היה למשוך את הספירה עד ל-19 בינואר המועד בו צפויים להתכנס האלקטורים ולהצביע בעד או נגד הנשיא הנבחר.

החוק בוויסקונסין קובע כי במיה והספירה אינה מסתיימת עד למועד הצבעת האלקטורים, הרי שאלו מאבדים את זכותם להצביע.

יצויין כי במטה קלינטון הודיעו כי ישתתפו בהצבעה כ'משקיפים מהצד' וללא שייטלו חלק מעשי בספירה עצמה ובמגעים מול ועדת הבחירות.

נזכיר, כי דרישתה של סטיין לקיים ספירה חוזרת בפנסילבניה נדדחתה לאחר שזו הגישה את הערעור באיחור של כמה ימים, האופציה היחידה שנותרה עבורה כעת לקיים ספירה מחודשת גם בפנסילבניה המונה כ- 13 מיליון אזרחים, הוא רק דרך בית המשפט.

במקביל דווח על ביקורת קשה נגד סטיין מקרב חברי מפלגתה לאחר שקיימה מגעים והערכות מצב יחד עם אנשי מטה קלינטון בדרך להגשת העירעורים.

בכירה במפלגת 'הירוקים' בארה"ב ציינה, כי לסטיין כמתמודדת לנשיאות שמורה הזכות באופן אישי לדרוש ספירה חוזרת, אולם יחד עם זאת העובדה כי המהלך נוהל בתיאום עם המפלגה הדמוקרטית יצרה בילבול בקרב אזרחים רבים וגרמה להם לחשוב ש'הירוקים' הינם בעלי ברית של המפלגה הדמוקרטית בעוד שבאופן רישמי האג'נדה היא שלא להיות מזוהים עם אף צד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו