מבוכה ברוסיה: שיגרו טיל ממערכת S-300 שהתפוצץ על הסוללה • צפו

מבוכה רוסית מול המצלמות: טיל של מערכת ההגנה הרוסית המתקדמת S-300 התפוצץ במהלך תרגיל ראווה ברוסיה, כאשר בתיעוד נראה הטיל משוגר לאוויר, צונח מטה לאדמה ומתפוצץ לרסיסים • בסוף השבוע התרסק סוחוי 33 שניסה לנחות על נושאת המטוסים הרוסית בחופי סוריה

בתרגיל שנערך בסוף הקיץ תועד טיל של סוללת S-300 עולה בלהבות במהלך שיגור מבצעי. בתיעוד נראה הטיל משוגר לאוויר, אך לפתע צונח ומתפוצץ על הקרקע. רק ביממה האחרונה דלף התיעוד המביך.

ניר דבורי, הכתב הצבאי של חדשות 2 מסביר כי שיטת ההפלטה הרוסית היא על ידי העפת הטיל מהזביל לאוויר באמצעות גז-גנרטור, ורק בהיותו באוויר, מוצת המנוע הרקטי. יתרונות השיטה מרובים אך החיסרון הבולט שלה הוא הסיכון שבאי הצתת המנוע הרקטי. במצב זה הטיל נופל חזרה על המשגר. כפי שנראה בסרטון, המנוע ניצת ושרף למעשה את כל הסוללה ומערכת המשגרים.

התקרית אירעה במהלך תרגיל ראווה של סוללת S-300 שהתקיים באשולוק שבחבל אסטארחן ברוסיה באוגוסט השנה. בתרגיל השנתי השתתפו רוסיה, בלרוס, קזחסטן וסין. מדובר במערכת נ"מ מתקדמת שפותחה ברוסיה והוצבה בסוריה כחלק מפריסת הכוחות הרוסיים במדינה. חלקים ממנה נמכרו גם לאירנים והיא בעלת יכולת גילוי מטוסים מטווחים גדולים ויכולת יירוט מרשימה.

בתוך כך, היום הודיע משרד ההגנה הרוסי כי מטוס קרב מדגם סוחוי 33 של חיל האוויר הרוסי התרסק בשבת במהלך ניסיון נחיתה על נושאת המטוסים שמשייטת בים התיכון. הטייס הצליח לנטוש בזמן ונמשה מהים על ידי הצי הרוסי. בחודש שעבר התרסק מיג 29 של חיל האוויר הרוסי לאחר שהמריא מנושאת המטוסים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו