ההתנקשות בשגריר • ארדואן התקשר לפוטין: "מדובר במעשה טרור שפל"

בטורקיה מדווחים כי הנשיא הטורקי מסר למקבילו הרוסי את כל המידע שיש ברשותו על חקירת האירוע • "מדובר במעשה טרור שפל שלא יפגע בידידותנו" • גם האמריקאים מצטרפים לגינוי: "מתקפה על זכותם של דיפלומטים לביטחון במילוי תפקידם"

מנסים להתאושש: אחרי ההלם הראשוני מההתנקשות של שוטר טורקי בשגריר הרוסי מנסה המערך הדיפלומטי במדינה, בראשות הנשיא ארדואן, למזער נזקים.

כבר הערב טילפן ארדואן לפוטין, גינה באופן נחרץ את האירוע והתנצל עמוקות בשם העם הטורקי. בהמשך העביר לו ארדואן את כל חומרי החקירה שבידי הרשויות.

משרד החוץ הטורקי פירסם הודעת גינוי בה נאמר: "מדובר במעשה טרור שפל. אנחנו נמצה את הדין עם האחראים לרצח".דברים ברוח דומה השמיעו גם שר הפנים וראש העיר אנקרה.

גם ארה"ב הצטרפה לגינויים. "מדובר במתקפה על זכותם של דיפלומטים בביטחון בעת מילוי תפקידם בייצוג ארצם", אמר מזכיר המדינה, ג'ון קרי.

מוקדם יותר דיווחנו כי ההתנקשות בשגריר רוסיה באנקרה, אנדריי קרלוב, תפסה את הנשיא הטורקי ארדואן "לא מוכן" בלשון המעטה. רק לפני חודשים ספורים הוא הצליח, בקושי ובהשפלה מרובה, לפייס את נשיא רוסיה פוטין לאחר התקרית שבה הפילו חיילים טורקים מטוס רוסי, ועתה מתרגשת לפתחו תקרית חמורה בהרבה בעלת השלכות הרסניות מבחינתו.

למרות שלא ניתן להשוות בין האירועים, הרי שהעובדה שמתבררת כעת לפיה המתנקש הוא שוטר טורקי שביקש לנקום על פשעי רוסיה בחאלב – מסבכת מאוד את העניינים מבחינתו של ארדואן.

בינתיים בסוריה גורמת הידיעה על ההתנקשות לשמחה רבתי בקרב המורדים השונים. "זו מכה קשה לטרוריסט פוטין", מצהירים דוברי ותומכי הארגונים הסונים שלוחמים באסד.

דיווח: המתנקש – שוטר טורקי שזעם על פשעי רוסיה בחאלב

בוידאו: רגעי ההתנקשות בשגריר

בלתי נתפס: זה מה שנשאר מהעיר חאלב אחרי הטבח הגדול • צפו

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מפחיד!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו