נשיא תוניסיה: הוכחות למעורבות ישראלית בחיסול "המהנדס"

בפעם הראשונה מאז חוסל ע"י אלמונים "המהנדס" מוחמד אל-זווארי בפתח ביתו שבתוניס, מופנית אצבע מאשימה כלפי ישראל באמצעות גורם רשמי במדינה • הנשיא הבהיר, כי בכוונת ארצו לדרוש גינוי ישראל במועצת הביטחון של האו"ם

כשבועיים עברו מאז חיסולו של מהנדס חמאס אל זווארי בתוניסיה, ולראשונה מופנית אצבע מאשימה לכיוונה של ישראל על ידי גורם רשמי במדינה.

בנאום שנשא הלילה נשיא תוניסיה, אל-באג׳י קאיד א-סיבסי לרגל תחילת השנה האזרחית החדשה, ציין א-סיבסי, כי חקירת הפרשה נמשכת גם בימים אלו וכי כלל הגורמים עושים כל יכולתם על מנת למצוא את מי שביצעו את המעשה ולמצות איתם את הדין.

הוא הבהיר, כי ישנן הוכחות לכך שידיים זרות היו מעורבות בחיסולו של המהנדס מוחמד א-זווארי, וכי לא נשללת האפשרות שישראל היא זו שעומדת מאחורי חיסולו.

הוא ציין בדבריו, כי לכשתסתיים החקירה ארצו תשקול להגיש בקשה לגינוי ישראל במועצת הביטחון של האו"ם. הוא הזכיר את מבצע חיסול מפקדי אש"ף בתוניס בשנת 1985 בפעולה שיוחסה לישראל, או אז הגישו בקשה לגינוי ישראלי במועה"ב ואף זכו בפיצויים".

מכה לחמאס: מהנדס המל״טים של הארגון חוסל בתוניסיה

רק בשבוע שעבר פרסם ערוץ "אל ג'אזירה" תיעוד שהוגדר כ"הראיון האחרון עם מחמד א-זווארי". במהלך הראיון נשמע ונראה א-זווארי כשהוא מספר על בית הספר לטיסנים ומל"טים שהוקם במדינה, ומדגים כיצד להרכיב אותם בפני התלמידים.

במקביל פרסם השבוע אחד מכלי התקשורת בעזה תמונות ראשונות מהמעבדה אותה הפעיל אל-זווארי, כאשר בין היתר ניתן לראות בתיעוד, את הצוללת ואת המטוס שפיתח, הנשלטים מרחוק. כזכור, לפני שבוע חשף אחיו של א-זווארי בראיון ל"אל-ג'זירה" כי א-זווארי "עבד על פיתוח צוללת בשלט רחוק", ובתמונות שפורסמו ניתן לראות את הצוללות המדוברות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו