'בית הנבחרים' גינה את האו"ם בשל ההחלטה שעברה נגד ישראל

לאחר שבסיוע הממשל האמריקני הצליחו הפלסטינים להעביר החלטת גינוי נגד ישראל במועצת הביטחון של האו"ם - אימץ הלילה 'בית הנבחרים' החלטת גינוי נגד מועה"ב • בהמשך צפוי הסנאט להעביר החלטה דומה

זה קרה בשעה 02:30 לפי שעון ישראל, ברוב של 342 תומכים מול 80 מתנגדים, אימץ 'בית הנבחרים' האמריקני החלטה המגנה את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם בגין הצבעתה נגד ישראל וההתנחלויות לפני כשבועיים.

בהלטה תמכו מחוקקים דמוקרטים ורפובליקנים ונודע, כי בקרוב צפוי הסנאט לאשר גם הוא הצעת החלטה דומה.

שגריר ישראל באו"ם דני דנון אמר בתום ההצבעה, כי"ההחלטה שהתקבלה היום בבית הנבחרים, היא ההוכחה לתמיכה האמריקאית חוצת המפלגות בישראל, ולברית החזקה בין ישראל לארה"ב. הברית הזו עמדה במבחן הזמן ואין ספק כי היא תמשיך להתחזק בעתיד".

"אנחנו מצפים לעבוד בשיתוף פעולה עם הממשל החדש בארה"ב, להוביל עידן חדש באו"ם ולשים סוף לאפליה נגד ישראל בארגון", הוסיף דנון.

כזכור, לאחר הימנעות ארה"ב מהטלת הווטו נגד החלטת הגינוי להתנחלויות שעברה במועה"ב בתמיכת מספר מדינות הנחשבות בידידותן עם ישראל, האשימו בישראל את הממשל האמריקני בכך שהיה זה הוא ש'דחף' את אותן מדינות להצביע נגד ישראל.

בישראל הוסיפו כי בידיה מידע מוצק ואמין המאשש את הדיווח ושבניגוד להכחשות האמריקניות הגורפות יוכחו כאמינות.

בישראל ציטטו בין היתר את אוקראינה ובריטניה שדיווחו על לחץ אמריקני בלתי מתון בכדי שאלו יצביעו נגד או לחילופין יימנעו בהצבעה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו