אימה ברחובות עזה: חמאס יורה אש חיה לעבר מפגינים • תיעוד

המפגינים מוחים על משבר החשמל ברצועה וארגון הטרור שחושש מהתקוממות מדכא את המחאה ביד קשה, כולל ירי בנשק חי לעבר ההמון הזועם • בינתיים מסתמן פתרון למשבר בתיווך אבו מאזן • בפנים: תיעוד וידאו מההפגנות והפיזור האלים שלהן

עזה סוערת: אזרחי הרצועה זועמים על משבר החשמל המתמשך ויצאו לשורה של הפגנות רחוב בסוף השבוע האחרון.

מי שלא ראה בעין יפה את ההפגנות הוא, כצפוי, ארגון חמאס השולט ברצועה. אנשי הארגון פיזרו את ההמונים תוך שימוש באש חיה. צפו בתיעוד

כזכור, אמש דיווחנו כי הממשלה הפלסטינית ברמאללה צפויה להעניק לממשל חמאס ברצועה פטור מלא מתשלום של מס בלו ומסים אחרים על הסולר שתקנה מישראל ויוזרם לעזה. לפי שעה הפטור יהיה למשך שלושה חודשים, והממשלה הפלסטינית תדאג לספק לרצועת עזה כמות מספקת של סולר להפעלת תחנת הכוח.

המשבר בפועל עדיין לא הסתיים ובינתיים עדיין סובלים תושבי הרצועה ממחסור בחשמל. בחודש האחרון מקבל בית ממוצע בעזה שלוש עד ארבע שעות חשמל בלבד ביממה, במקום שמונה שעות בשגרה.

שר העבודה הפלסטיני, מאמון אבו שהלא, אישר שהממשלה הפלסטינית תקבל החלטה רק בישיבתה הבאה ביום שלישי על מתן פטור ממס לסולר שיועבר לרצועה. מתן הפטור עמד במרכז הסכסוך בין ממשל חמאס לממשלה הפלסטינית ברמאללה אשר הוביל למשבר הנוכחי.

על פי דיווחים, צעד נוסף שעליו הוסכם נוגע לשיפור וקידום קו החשמל מישראל לרצועה ומתן עירבונות לתשלום חודשי לישראל על הזרמת החשמל דרכו. ועדה מיוחדת שתוקם תדאג להפוך את תחנת הכוח בעזה לכזאת המופעלת בגז ולא בסולר. ממשל חמאס מצידו ידאג להקים מנגנון תשלום וגבייה מסודר על מקורות האנרגיה שמועברים לרצועה.

בתוך כך הודיע חמאס שסגן מנהיג הארגון, איסמאעיל הניה, ששוהה בחודשים האחרונים בקטאר, ניהל מגעים עם מוסד הנשיאות בטורקיה והצליח להגיע להסכמה על הזרמה של כמות גדולה של סולר לרצועה באופן דחוף כדי לפתור זמנית את משבר האנרגיה.

על פי משרד האנרגיה בעזה, מדובר על 15 אלף טון סולר אשר שיכולים להספיק להפעלת תחנת הכוח למשך שלושה חודשים. הניה מנסה לקשור גם את קטאר לסייע בפתרון המשבר.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין להם חשמל להטעין סמארטפון עם מצלמה טובה יותר..

כאשר עשה כן ייעשה לו…
הטובה כפולה ומכופלת – גם אנשי החמאס ימ"ש חוטפים, וגם הצעירים הערבים שקועים במלחמה הפנימית שלהם…
נ. ב. שימו לב איך הערבים לא מפחדים מיריות בנשק חי.. פראי אדם!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו