"שיקראו לצו איך שרוצים, המטרה היא להרחיק אנשים רעים"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מתייחס לצו האיסור עליו חתם המונע כניסת מהגרים ממספר מדינות מוסלמיות לארצות הברית ומסביר כי מטרת הצו למנוע כניסת אנשים רעים לארה"ב • השר לביטחון המולדת: "בסופו של דבר נרצה לראות את כולן מוסרות מהרשימה"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס היום לדיון הציבורי סביב הצו הנשיאותי שעליו חתם בסוף השבוע, המגביל את כניסתם למדינה של אזרחי שבע מדינות בעלות רוב מוסלמי – איראן, עיראק, סוריה, לוב, סודאן, סומליה ותימן. "כולם מתווכחים אם זה איסור או לא", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "תקראו לזה איך שאתם רוצים, המטרה היא להשאיר אנשים רעים (עם כוונות רעות) מחוץ למדינה!".

אתמול אמר ג'ון קלי, השר לביטחון המולדת בממשלו החדש של טראמפ, כי כמה משבע המדינות שמהן הוגבלה הכניסה במסגרת הצו "לא יוסרו מהרשימה בקרוב". במסיבת עיתונאים שכינס בנושא, הבהיר קלי כי "כמה מהמדינות נמצאות בהתמוטטות מוחלטת, אבל בסופו של דבר נרצה לראות את כולן מוסרות מהרשימה".

כזכור, שגרירות ארצות הברית בתל אביב פרסמה עדכון לאזרחים ישראלים ילידי אחת משבע המדינות בעלות רוב מוסלמי שכלולות בצו של הנשיא דונלד טראמפ מסוף השבוע, והוגבלה כניסת אזרחיהן לארצות הברית. "אם בדרכון הישראלי שלכם אשרת כניסה, נולדתם בעיראק, איראן, לוב, סומליה, סודאן או תימן, ואין לכם דרכון בתוקף ממדינות אלה, הוויזה תקפה".

עוד נמסר מהשגרירות כי "אנחנו ממשיכים במקביל לטפל בבקשות ויזה לילידי ארצות אלה, כל עוד אין להם דרכון בתוקף מהמדינות האלה ולא הצהירו על היותם אזרחי המדינות האלה". בסיום ההודעה, הובהר כי "האישור הסופי להיכנס לארצות הברית תמיד נקבע בנמל הכניסה. אין לנו מידע נוסף בשלב זה".

אגודת ישראל בארה"ב: צו ההגירה חיוני להגנת האזרחים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו