מחריפה המתיחות בין רוסיה לארה"ב: "לא נחזיר את חצי האי קרים"

ברוסיה מסרבים להתרגש מדרישתו של נשיא ארצות הברית להשיב את חצי האי קרים לידי אוקראינה: "זו טריטוריה שלנו" • אמש דווח על ספינות ריגול רוסיות שנצפו סמוך לחופי ארה"ב ועל טיל שיוט חדש שהעיב הקרמלין

גוברת המתיחות בין המעצמות: לאחר שאמש הצהיר דובר הבית הלבן כי הנשיא טראמפ מצפה מרוסיה להשיב לאוקראינה את השליטה בחצי האי קרים, דוחה היום רוסיה באופן נחוש את הדברים.

"רוסיה לא תחזיר את חצי האי קרים לאוקראינה.. אנחנו לא מחזירים את הטריטוריה שלנו. קים היא טריטוריה ששייכת לפדרציה הרוסית", אמר מריה זחרובה, דובר משרד החוץ הרוסי, בתדרוך מיוחד לכתבים.

כזכור, בשנת 2014 סיפחה רוסיה את חצי האי לאחר משאל עם. הכרזת הסיפוח לא התקבלה על ידי ממשלות המערב ולחימה עקובה מדם מתחוללת באזור בין כוחות מקומיים למליציות פרו רוסיות.

כאמור, המתיחות הנוכחית באה לאחר הדיווח של רשת 'פוקס ניוז' מפי גורם רשמי לפיו " ספינת ריגול רוסית נצפתה מפטרלת ליד החוף המזרחי של ארה"ב". זמן קצר לאחר צוטטה הרשת גורם אחר שטען שרוסיה הציבה בחשאי טיל שיוט חדש ומבצעי אשר מפר את הסכמי הנשק בין המעצמות.

"זו לא דאגה גדולה, אבל אנחנו פוקחים עיניים", אמר הגורם לכתב הרשת.

ואם לא די בכך, המתיחות הנסתרת בין המדינות על רקע התפטרותו של היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב בעקבות מה שנראה כמו מסירת מידע רגיש לרוסים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו