חדש בדובאי: להגיע במהירות ליעד עם מונית מל"ט • צפו

רחפן הנוסעים האוטונומי, שמסוגל לשאת אדם אחד עם מזוודה קטנה במהירות של עד 160 קמ"ש, יחל לזמזם בשמי איחוד האמירויות כבר בחודש יולי השנה • מנהל הרשות לדרכים ותחבורה בעיר אומר כי הרחפן "אינו רק מודל, אלא הוא כבר טס ברחבי שמי דובאי"

על פי המתוכנן, בקרוב מאוד כל מי שנוסע בבוקר מביתו בדובאי שבאיחוד האמירויות לעבודה יעלה על סיפון אחת מהמוניות המעופפות האוטומטיות, ימריא מעל לרחובות העמוסים ויעבור לצד גורדי השחקים של העיר המדברית, הכל – פשוטו כמשמעו – בלחיצת כפתור.

רחפני נוסעים, שמסוגלים לשאת אדם אחד עם מזוודה קטנה, יחלו לזמזם מעל האמירויות כבר בחודש יולי, כך לפי המשרד האחראי לתחבורה בעיר, כחלק מתוכנית שאפתנית להרחבת השימוש בטכנולוגיה ללא נהג. כבר כעת עושה הרחפן בעל שמונת הרוטורים, המיוצר בידי החברה הסינית "איהנג", טיסות מבחן מסביב למגדל המפורסם בורג' אל-ערב, המבנה האייקוני של דובאי המעוצב בצורת מפרש.

הרחפן "אינו רק מודל, אלא הוא כבר טס ברחבי שמי דובאי", אמר ביום שלשום (שני) מטאר אל-טאיר, מנהל הרשות לדרכים ותחבורה בעיר. אל-טאיר הוסיף כי האמירויות "לא יחסכו במאמץ כדי להזניק" את השימוש בכלי התחבורה האוטונומיים עד לחודש יולי השנה.

רחפן ה"איהאנג 184" מסוגל לעוף למרחק של כמעט 50 ק"מ או לחלופין למשך זמן של כ-31 דקות – בסוללה טעונה אחת. הוא מגיע למהירות מירבית של 160 קמ"ש, אך הרשויות בדובאי ציינו כי השימוש הציבורי שייעשה בו צפוי לנוע סביב מהירות ממוצעת של כ-100 קמ"ש.

כלי הטיס מסוגל לשאת משקל של עד כ-100 ק"ג, כך לפי וידאו פרסומי שהופק על ידי הרשות לדרכים ולתחבורה ומציג אדם שעולה על הרחפן, חוגר עצמו בחגורת בטיחות בסגנון מכונית מרוץ ומקיש את היעד שלו על מסך מגע לפני שהוא נוסק לשמיים.

הוידאו מתאר את רחפן האיהאנג 184 כ"בעל טייס אוטומטי, המונחה ומנותר באמצעות מרכז בקרה". לפי היצרן, הרחפן מצויד בטכנולוגיה למניעת תאונות ובמקרה של תקלה "מיד ינחת באזור האפשרי הקרוב ביותר כדי לשמור על בטיחות". השקת הרחפן היא הצעד האחרון בסדרת השקות של טכנולוגיות חדשניות שנועדו להקל על העומס בדרכים הגדושות של העיר.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

עם מל"ט: מטוס זעיר ללא טייס
לומר מטוס מל"ט זה כמו לומר תורת תנ"ך 😛

מישהו רואה פה אדם במטוס כשהוא באויר? נראה לי דמיונות

🙂
😛

שמנים!!!!!!!

הסרטון לא עובד בנטפרי

עושים על הערבים ניסויים.
זה אפילו לא הם המציאו…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו