טבח האזרחים בסוריה נמשך: האם ארה"ב תתערב?

שגרירת ארצות הברית באו"ם הודיעה כי אם מועצת הביטחון של האו"ם לא תהיה תקיפה יותר כלפי סוריה, בוושינגטון ישקלו לנקוט צעדים חריפים יותר נגד המשטר בדמשק

שגרירת ארצות הברית באו"ם, סוזן רייס, אומרת היום (ה') כי אם מועצת הביטחון של האו"ם לא תהיה תקיפה יותר כלפי סוריה, בוושינגטון ישקלו לנקוט צעדים חריפים יותר נגד המשטר בדמשק. בדיון במועצת הביטחון הוסיפה רייס כי הסיכוי שתוכניתו של השליח המיוחד לסוריה, קופי אנאן, תמומש במצב הקיים, הוא נמוך.

בינתיים ממשיך צבא סוריה במעשי הטבח. ארגוני האופוזיציה מדווחים כי 62 אזרחים נרצחו אתמול בידי אנשי אסד, בעיקר במחוזות דיר א-זור וחומס.

עוד באתר:

[postim]

השר לענייני מודיעין, דן מרידור, אמר בראיון לגלי צה"ל, כי הקהילה הבינלאומית צריכה להוביל מהלך לעצירת האלימות בסוריה. לדבריו, הסיבה שישראל אינה מובילה מהלך כזה הינה כי "אם ניראה תומכים במישהו, זה יכול להזיק לו, קל לומר שנלחמים נגד היהודים וכך להשפיע על דעת הקהל. יחד עם זה, אסור לשתוק ולכן הדברים נאמרים".

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, אמר כי הוא אינו שולל פעולה צבאית בסוריה, אך לדבריו, צעד כזה לא בהכרח יסייע לפתרון המשבר. "אסור לאפשר לאסד לטבוח בבני עמו. לא נשלול התערבות, כל עוד היא מקבלת את גיבוי החוק הבינלאומי", הבהיר. הולנד, שיפגוש ביום שישי הקרוב את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הוסיף כי הוא ואחרים ינסו להפעיל לחץ נוסף על מוסקבה ועל בייג'ין, במטרה למצוא פיתרון שאינו צבאי.

"אם יתקפו את סוריה, ישראל תבער"

יושב ראש הפלרמנט של איראן, עלי לריז'אני, אמר כי אם המערב יתקוף בסוריה, ישראל תיפגע. באיום ראשון מסוגו שנשמע בטהרן נגד תקיפת דמשק יו"ר הפרלמנט: "אם יווצר אזור מלחמה בסוריה הוא יתפשט לפלסטין, והלהבות לבטח יכלו את המשטר הציוני".

גורם מדיני בכיר בירושלים הגיב לאיום ואמר: "איראן מנסה לנהל את המזרח התיכון בזמן שהיא תומכת ברצח המוני בסוריה. אפשר רק לדמיין מה יקרה אם יהיה ברשותה נשק גרעיני".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יכו אלה את אלה, העיקר שהגבולות שלנו שקטים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו