מצרים וירדן מגיבים לטראמפ: אי אפשר להתפשר על פתרון שתי המדינות

הנשיא א-סיסי והמלך עבדאללה פרסמו הודעה ובה נאמר כי הם דנו בדרכים לעקוף את המבוי הסתום אליו נקלע תהליך השלום במזרח התיכון • בדבריהם הגיבו לנשיא ארה"ב טראמפ שאמר בפגישה עם נתניהו: "שתי מדינות או מדינה אחת, מה שהצדדים ירצו"

הנשיא המצרי עבד אל-פתאח א-סיסי ועבדאללה מלך ירדן נפגשו היום (ג') בקהיר ופרסמו הודעה משותפת שלא משאירה ספק לגבי הפתרון שהם רואים שהוא הנכון עבור הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "פתרון שתי המדינות לא נתון לפשרה", נמסר בהודעה המשותפת לשני האישים.

דובר לשכת הנשיאות המצרית, עלאא' יוסף, מסר כי הנשיא א-סיסי והמלך עבדאללה דנו בדרכים לפעול בעתיד במסגרת הניסיון לשבור את הקיפאון בתהליך השלום במזרח התיכון ובייחוד אחרי כניסתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לתפקידו.

השניים דנו גם בתיאום בין הצדדים במטרה להגיע לפתרון שתי המדינות והקמת מדינה פלסטינית בקווי 67' שבירתה מזרח ירושלים "בהתחשב בכך שזהו חלק מהעקרונות הלאומיים שלא ניתן לוותר עליהם ומתוך דאגה לשמירת זכויותיו של העם הפלסטיני וההגנה על המקומות הקדושים לאיסלאם ולנצרות בירושלים ובשטחים הפלסטיניים, זאת באופן שיסייע להחזרת היציבות למזרח התיכון".

הדברים כוונו בעיקר לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ שבמסיבת העיתונאים שלו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע שעבר בוושינגטון אמר טראמפ כי לו זה לא משנה איזה פתרון יהיה רק ששני הצדדים יהיו בעדו. "אם מסתכלים על שתי מדינות או על מדינה אחת – אני אוהב את האופציה ששני הצדדים יאהבו", אמר טראמפ. "אני מאוד מרוצה מהאופציה ששני הצדדים יאהבו. אני יכול לחיות עם כל אחת מהאופציות. חשבתי למשך זמן מה כי פתרון שתי המדינות נראה הקל מבין השניים אבל למען האמת, אם ביבי והפלסטינים, אם ישראל והפלסטינים מרוצים – אני מרוצה מהפתרון שהם הכי מעדיפים".

כזכור, בשבוע שעבר נחשף ב"הארץ" כי ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף לפני שנה בפסגה מדינית חשאית שהתכנסה בעקבה, יחד עם שר החוץ של ארה"ב באותה תקופה ג'ון קרי, המלך עבדאללה והנשיא א־סיסי. בפסגה הציג קרי מתווה ליוזמת שלום אזורית, שכלל הכרה בישראל כמדינה יהודית וחידוש של המשא ומתן עם הפלסטינים בתמיכת מדינות ערב.

נתניהו נמנע מלהשיב בחיוב להצעה, וטען כי יתקשה להשיג לה תמיכה בקואליציה שלו. עם זאת, הפסגה הירדנית היוותה את התשתית עליה החלו שבועיים לאחר מכן המגעים בינו לבין יו"ר האופוזיציה והמחנה הציוני יצחק הרצוג על הקמת ממשלת אחדות.

בפסגה הציג נתניהו תוכנית שכללה הקפאה של הבנייה מחוץ לגושי ההתנחלויות. פקיד בכיר לשעבר בממשל האמריקאי ומקור ישראלי, המעורים בפרטי הפסגה, ציינו כי נתניהו ביקש לקבל בתמורה הכרה אמריקאית בגושים. הפקיד האמריקאי והמקור הישראלי ציינו כי נתניהו הציג למשתתפי הפסגה תוכנית בת חמש נקודות, שבה פורטו צעדים שישראל תהיה מוכנה לנקוט לטובת יוזמת שלום אזורית, שתביא לחידוש המשא ומתן הישראלי פלסטיני, לצד הטבות שהיא דורשת לקבל.

פסגת עקבה: "נתניהו ברח ממהלך מדיני דרמטי מאוד"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מספר ערבים ויהודים אשר חיים מערבה לנהר ירדן – השתווה . .
לא הגיוני לדרוש הכרה בינלאומית על כך שארץ ישראל שייכת ליהודים כאשר לרבע מאזרחי המדינה אין שום קשר ליהדות . .
קודם כל חייבים לחזור למהות של החלטת האו"ם על חלוקת הארץ (למהות ולא לגבולות) . .
לצערינו ישראל מזמן הפכה למדינה דו – לאומית . .
פתרון "שתי מדינות" חסר משמעות בלי שינוי אזרחותם של ערביי ישראל . .
ערביי ישראל קיבלו אזרחות ישראלית בניגוד לחוק בינלאומי . .
מהות החלטת האו"ם על חלוקת הארץ היא לצור שתי מדינות לאום עם רוב יהודי מוחלט במדינת העם היהודי . .לכן כפיית אזרחות ישראלית על ערבים בשנת 1952 מנוגדת להחלטת האו"ם . . די לכפות אזרחות ישראלית על לאום עוין ! .

מייד לאחר הקמתה של מדינה ערבית "מינוס", ממערב לנהר ירדן או בסיני (עדיף כמובן שיחזור שליטה ירדנית או מצרית) , ערביי חיפה, נצרת, עכו, גליל, נגב, רהט, סכנין, יפו, ירושלים, לוד וכו' חייבים להפוך לאזרחים של מדינה שלהם החדשה . . אין שום הבדל בין ערבים ברמאללה, חברון, עזה לבין ערבים בירושלים, עכו, יפו . .
ערבים אשר מתגוררים בישראל ישלמו מיסים לרמאללה ומשם יקבלו קצבאות, ביטוח בריאות, תקציבים לבתי ספר וכו' . . לאחר הפרדה כלכלית יבוא גם טרנספר מרצון ויהודים יעזרו לערבים . .

במאה ה- 21 ישראל הפכה לחממה לעם הערבי . . לא רק מזרח ירושלים , הרבה מקומות בגליל ובנגב כבר מסוכנים ליהודים . .
אם היהודים לא רוצים להמשיך לחיות במדינה דו-לאומית , לא רוצים הפיכת הגליל לקוסובו , לא רוצים תוך דור אחד להפוך למיעוט בישראל,
אז חייבים להתכונן למשאל עם (כמו בסקוטלנד), המבוסס על החלטת האו"ם לחלק את פלסטין לשני עמים . .
יהודים לא ישרדו במדינה דו-לאומית . .
המפלגה אשר תארגן משאל עם בנושא: "שני עמים – שתי אזרחויות" , תכפיל את נוכחותה בכנסת . .
אפשר להיפרד מערבים גם בחקיקה בכנסת . . כך למשל נפרדו צ'כים וסלובקים, העמים כמעט זהים . .
עוד דוגמה לחיקוי – הפרדה יוונים וטורקים בקפריסין . .
משאל עם על אופי המדינה יאחד יהודים בארץ ובכל העולם:
עשירים ועניים, אשכנזים ומזרחים, חילונים ודתיים, ותיקים ועולים, ימנים ושמאלנים . .

ערבים לא הצליחו להרוס את מדינת היהודים מבחוץ , אסור לתת להם להשלים את המזימה מבפנים . .
נצחנו בכל מלחמות .. האם יש עוד מקרה בהסטוריה כאשר המנצח העביר חלקי ארצו לאויב המובס ?.. גבול המזרחי נקבע לפי מאזן הכוחות . .
הגיע הזמן לשחרר את ה"נכבשים" ולהשוות זכויות ערבים בחיפה ויפו לזכויות יהודים ברמאללה ועזה . .

אזרחות פלסטינית לערבים, אזרחות ישראלית ליהודים . .
שני עמים – שתי מדינות – שתי אזרחויות !

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו