בארה"ב מנסים להרגיע את מקסיקו שמתעקשת: "לא נקבל תכתיבים"

שר החוץ טילרסון והשר לביטחון המולדת קלי נפגשו עם בכירי הממשלה במקסיקו סיטי, כולל עם הנשיא בניסיון להגיע להבנות סביב תקנות גירוש המהגרים והקמת החומה • בעודם מנסים להרגיע את הרוחות, במקסיקו מבהירים: "לא מוכנים לצעדים חד-צדדיים"

בכירי הממשל האמריקני מקיימים ביומיים האחרונים פגישות עם עמיתיהם במקסיקו, ברקע המתיחות בין שתי השכנות סביב הקמת החומה בגבול והיחס למהגרים הבלתי-חוקיים בארצות הברית. שר החוץ רקס טילרסון והשר לביטחון המולדת ג'ון קלי ייפגשו בהמשך היום עם הנשיא אנריקה פנה נייטו, אחרי פגישה עם שר החוץ של מקסיקו לואיס וידגראיי.

בין מקסיקו סיטי לוושינגטון לא חסרות נקודות מחלוקת. קלי אמור ליישם את תכניתו של הנשיא דונלד טראמפ לאתר מיליונים של מהגרים לא חוקיים, שעשויים להיות מגורשים מארצות הברית, וטילרסון יצטרך להסביר את התכנית השנויה במחלוקת לעולם.

לאחר שהשניים הגיעו אתמול למקסיקו סיטי, שתי המדינות נראו רחוקות יותר מאשר ניתן לחשוב בשל סמיכותן הגיאוגרפית.

"אני חושב שלטלירסון ולקלי יהיו שיחות נהדרות שם למטה", אמר אתמול דובר הבית הלבן שון ספייסר. הוא תיאר את היחסים בין שתי המדינות "נפלאים" וטען כי הם ישוחחו על יישום תכנית ההגירה של טראמפ.

מנגד, במקסיקו הבהירו כי אין בכוונתם לעשות זאת. "אני רוצה להיות ברור שממשלת מקסיקו ואזרחי מקסיקו לא יקבלו צעדים חד-צדדים שכפתה ממשלת אחת על אחרת", אמר שר החוץ של מקסיקו. "אנחנו לא הולכים לקבל זאת, מאחר שאנחנו לא חייבים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו