מדוע הורה מנהיג הטליבאן לשתול עצים?

בהודעה יוצאת דופן קרא מנהיג ארגון הטרור באפגניסטן, חייבטוללה אחונדזדה, לאזרחי המדינה לטעת עצים • אפגניסטן היא מדינה צחיחה ולדברי מנהיג ארגון הטרור, "שתילת עצים וחקלאות נחשבות לפעולות גשמיות וגם לכאלה שיש עליהן תגמול עצום בעולם הבא"

ארגון הטאליבן באפגניסטן ניצל הבוקר נאום פומבי תדיר של מנהיגו, חייבטוללה אחונדזדה, כדי לקרוא לתושבי המדינה לנטוע עצים רבים יותר לצורך הטוב הכללי יותר ושיפור המדינה בכלל.

אמצעי התקשורת הרשמיים של טאליבן פרסמו "הודעה מיוחדת" בשמו של אחונדזדה – צעד לא שגרתי בארגון, שבאחרונה פרסם שורת הודעות לא חתומות במגוון נושאים, הכוללים את מספר ההרוגים בקרב האזרחים, מבצעים צבאיים קרבים ויום השנה לנסיגת החיילים הסובייטים בשנות השמונים.

בהודעה שפורסמה היום הוא קורא לאזרחי אפגניסטן וללוחמי הטליבאן "לשתול עץ פירות אחד או יותר, או עצים שאינם מניבים פירות, למען יופיו של כדור הארץ ולטובת הבריאה של אללה", אמר והבטיח "תגמול לעולם הבא".

אחונדזדה, שעל פי הדיווחים שימש 15 שנים כמורה במסגד בפקיסטן, ציטט פסוקים מהקוראן בקריאתו לנטוע עצים במדינה הצחיחה. "נטיעת עצים וחקלאות נחשבות פעולות המקדמות טוב עולמי ורווח לכול, וגם מניבות יבול מיידי ומאוחר יותר", אמר.

לפי ההערכות אכונדזדה חי במחבוא מאז שנבחר לראשות הארגון במאי ב-2016, בעקבות חיסולו של המנהיג הקודם מולה אכתר מנסור בתקיפת מל"ט אמריקני בפקיסטן.

משנת 2001, אז הודח מהשלטון בפלישה האמריקנית, נלחם הטליבאן בממשלה האפגנית בקאבול ובחברות נאט"ו. מאז שרוב הכוחות הזרים עזבו את אפגניסטן ב-2014 הגדיל הארגון בהדרגה את כוחו. יותר מ-40% משטח המדינה הם אזורים שהארגון מנסה לכבוש, או כבר שולט בהם.

בעוד שהטאליבן ידוע בעיקר בשל התקפותיו הקטלניות, הארגון מתחזק גם את שאיפותיו הפוליטיות. לעתים קרובות הוא עמל לספק שירותים בסיסיים ולשפר את קשריו עם הקהילות המקומיות בשטחים שעליהם הוא שולט.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו