יוזמה בקונגרס: עצירה מוחלטת של התמיכה הכלכלית ברש"פ בשל תמיכתה בטרור

חברי קונגרס רפובליקנים מקדמים בימים אלו הצעת חוק שתבקש לעצור את תמיכתה הכלכלית של ארה"ב ברשות הפלסטינית וזאת בשל העברת כספים למשפחות מחבלים • ישראל מתנגדת ליוזמה מחשש שהדבר יביא לקריסתה של הרשות

יוזמת חקיקה חדשה המוקדמת בימים אלו בקונגרס על ידי שלושה חברי מפלגה רפובליקנים, מבקשת לעצור לחלוטין את העברת כספי התמיכה האמריקנית לרשות הפלסטינית וזאת בשל העובדה שהרשות נוהגת להעביר קיצבה חודשית למשפחות שיקיריהם ביצעו פיגועים נגד ישראלים.

לפי הדיווח ב'הארץ', רה"מ העלה את הנושא בפגישתו עם הנשיא טראמפ שהבטיח לבדוק את הנושא.

מי שמרכז את מרב החקיקה בנושא הוא הסנאטור לינדזי גראהם הנחשב לאחד מהמחוקקים האוהדים ביותר של ישראל, לדבריו, את ההשראה לחוק קיבל, לאחר הפיגוע בשנה שעברה בטיילת בתל אביב בו נרצח אזרח אמריקני בשם טיילור פורס. או אז הבין כי הרשות עומדת לממן את בני משפחת המחבל שרצח אזרח אמריקני מכספי משלם המיסים האמריקני.

לדבריו, יוזמת החקיקה מעוררת הסתייגויות מסויימות מצד גורמים פרו ישראליים החוששים שהפסקת הסיוע האמריקני לרשות, עשוי להביא לקריסתה, אלא שגראהם מבקש להרגיע, "המטרה היא לא מיטוט הרשות הפלסטינית אלא בסה"כ לגרום להם לשנות את דרכם, אני בעד שלום ישראלי-פלסטיני, וזו בדיוק הסיבה שאני רוצה שהרשות תפסיק לשלם משכורות לאנשים שהורשעו בביצוע פעולות טרור. המדיניות הזו של הרשות פוגעת בישראל, פוגעת בארה"ב ופוגעת בצעירים פלסטינים".

לדברי חבר הקונגרס דאג למבורן, "אם הפלסטינים ישנו את התנהלותם, אני אתמוך באופן מיידי בחידוש המימון שהם מקבלים, אבל ההתנהלות הנוכחית שלהם היא בלתי נסבלת. זה חייב להיפסק".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו