ארגון ויקיליקס מפרסם: כך ה-CIA מרגל ומאזין לטלפונים של אזרחים תמימים

קבוצת ההאקרים של ג'וליאן אסאנג' פרסמה אלפי מסמכים שנלקחו מסוכנות הביון האמריקאית, בהם גם כל יכולות הפריצה הדיגיטלית של הארגון וכלי הנשק הדיגיטליים שברשותו

ארגון ויקיליקס פרסם היום (שלישי) מעל ל-8,500 מסמכים של ה-CIA, בהם נחשף יכולות הביון הדיגיטלי של ארגון הביון העולמי.

ה-CIA לפי הפרסום הפך אלפי מוצרים תמימים לכאורה לכלי נשק פוטנציאליים ואמצעי מעקב אחרי הרוכשים, בהם טלפונים , מחשבים ביתיים וכו', אשר מסוגלות להקליט בחשאי את בעליהן. אם זאת, בארגון לא פרסמו את דרכי הגישה לכלי הנשק האלקטרוניים עצמם, והודיעו שלא יעשו זאת עד שיוכלו לפרוק אותם.

החשיפה הזאת מוציאה לאור יותר מסמכים מאשר חשף אדוארד סנודן, שפרסם את יכולות סוכנות הסיגינט האמריקאית, ה-NSA. בנוסף לכך הודיע מייסד הארגון, ג'וליאן אסאנג' כי יש לו מסמכים רבים נוספים לפרסם.

אסאנג' טוען מטרת הארגון שברשותו הוא להבטיח שה-CIA "יאבד את כלי נשקו", בהם תוכנות זדוניות ו"כניסות אחוריות" שאם הן מנוצלות, יכולות לאפשר לסוכנות הביון שליטה חסרת תקדים במחשבים בכל רחבי העולם.

בהודעה שהוציא ארגון ויקיליקס, נמסר כי "על הציבור לדעת את הפרטים על המדיניות הטכנולוגית של ה-CIA, לקבוע האם ארגון הביון חרג מסמכויותיו החוקיות, ולדון על הפיקוח הציבורי עליו", בארגון הוסיפו כי "המקור שהעביר לנו את המסמכים מעוניין להתחיל דיון ציבורי על ביטחון, שימוש, ופיקוח דמוקרטי על כלי נשק דיגיטליים"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו