החרפה במתיחות מול צפון קוריאה: חברי הסנאט זומנו לדיון חריג בבית הלבן

טראמפ: "שנים שהעולם העלים עין מקוריאה הצפונית - נפתור את הבעיה אחת ולתמיד" • בתדרוך אליו זומנו באורח נדיר 100 חברי הסנאט, ישאו דברים מזכיר המידנה טילרסון, מזכיר ההגנה מאטיס ומנהל המודיעין הלאומי דן קואטס

בצל ההחרפה במתיחות מול צפון קוריאה וזאת על רקע ניסוי הטילים החדש שערכה ביממה האחרונה פיונגיאנג, כשברקע איומיו של הנשיא הצעיר קים ג'ונג און שאינו בוחל באיומים על ארה"ב כשברקע עגינת נושאות המטוסים אל מול חופיה. בוושינגטון נערכים ככל הנראה להסלמה במתיחות שתבוא לידי ביטוי בשבועות הקרובים.

הלילה דווח בארצות הברית, כי הממשל זימן באורח נדיר את 100 חברי הסנאט, לתדרוך חריג בבית הלבן, בנושא המתיחות מול צפון קוריאה.

בתדריך ישתתפו באורח נדיר כלל ראשי מערכת הביטחון וצבא ארה"ב ובהם מזכיר המדינה רקס טילרסון, מזכיר ההגנה ג'ים מאטיס, מנהל המודיעין הלאומי דן קואטס, ויו"ר המטכ"ל הגנרל ג'וסף דאנפורד, שיציגו את האיומים בנוגע למצב בצפון קוריאה.

במקביל ממשיכה פיונגיאנג בניסויי הטילים שלה והלילה, לרגל יום העצמאות שלה הציג חיל האוויר במדינה את תרגיל הירי הארטילרי הגדול ביותר שלה מעולם. מדובר בתרגיל בו נטלו חלק בין 300 ל-400 כלי נשק בו זמנית.

אמש ציטטה סוכנות 'רויטרס', כתבים שהעבירו את מרבית היום בסביבתו של טראמפ שטענו כי על אף שהנשיא מאוכזב קשות מדרך ההתנהלות של האו"ם הבוחר להתעלם מהטבח בסוריה, הרי שבאופן כללי הוא סבור כי "לאו"ם יש פוטנציאל עצום".

הדברים נאמרו לגבי צפון קוריאה אותה הגדיר טראמפ בפני הכתבים כ"איום אמיתי על העולם". הוא קרא לעולם להטיל עליה סנקציות נוספות.

הוא האשים, כי "שנים שהעולם העלים עין מקוריאה הצפונית – נפתור את הבעיה אחת ולתמיד", הבטיח.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו