ברשות קוראים לאיראן להפסיק לבחוש ולהתערב במתרחש בעזה

לאחר שבאיראן שבו ותקפו את הרשות על הפסקת תשלומי החשמל והמים לרצועה והאשימו את היושב ראש באחריות למתרחש - מגיבים ברשות, "מוטב לאיראן שתתתעסק בענייניה הפנימיים ולהפסיק לבחוש במתרחש בסוגיה הפלסטינית"

על רקע המשבר ההומניטרי הפוקד את ממשלת חמאס ברצועת עזה, ובצל הודעת הרשות הפלסטינית כי היא מפסיקה לשלם את חשבונות החשמל והמים ברצועה, הזהיר עוזר שר החוץ האיראני, חסין שיח' אלאסלאם, כי צעדיה של הרשות, משרתות את האינטרסים של ישראל ושל ארצות הברית, והאשים, כי הרשות משמשת ככלי שרת בידי אויביה.

עוד האשים אלאסלאם, כי בהפסקת מתן שרותי התגמולים לעזה ובאיומיה של הרשות בהתנתקות מהרצועה, פוגעת הרשות הפלסטינית פגיעה קשה בזכויותיהם הבסיסיות של תושבי עזה הנתונים בלאו הכי ללחץ ודיכוי מצד הרשות הציונית.

בתגובה לדברים תקף יועצו של אבו מאזן ודובר הרש"פ נביל אבו רודיינה את איראן ואמר, כי "מוטב לאיראן להתעסק בענייניה הפנימיים ולהפסיק להתערב ולבחוש במתרחש בעזה ובסוגיה הפלסטינית".

עוד האשים אבו רודיינה, כי דבריו של הבכיר האיראני מהווים "פגיעה בנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס ובמאבקו של העם הפלסטיני להפסקת הכיבוש".

כזכור, לפני ימים אחדים תקף מחמוד א-זהאר, מבכירי חמאס בעזה את ניתוקי החשמל ואמר, כי "הרשות הפלסטינית מנעה חשמל מחפים מפשע בעזה, אללה ימנע חשמל מליבם. אבו מאזן מבצע פשעים נגד האנושות".

גורמים אחרים בחמאס האשימו כי אבו מאזן פועל בדרכם 'נאציות' כלפי הפלסטינים ברצועה, "הרשות הפלסטינית מנסה באמצעות הלחץ הכלכלי לאלץ את חמאס לוותר על שליטתה בפועל ברצועת עזה ולהעביר את השלטון לידי הרשות הפלסטינית".

לדבריהם, "אבו מאזן אינו מייצג את העם הפלסטיני, ומי שמייצג אותו הוא הנשק של כוחות המאבק, ולא מי שמקדש את התיאום הביטחוני וזומם נגד עמנו ופועל בתיאום עם תוכניות הכיבוש".

חבר פרלמנט מטעם חמאס, מרוואן אבו ראס, המשמש גם בתפקיד ראש מועצת חכמי הדת של פלסטין (תפקיד שמקביל לכינוי איש הדת 'המופתי של חמאס'), אמר כי אבו מאזן "בוגד" שצריך להוציאו להורג.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גם אני מצטרף לפסק החשוב של מרוואן אבו ראס בנוגע לאבו מאזן…:-)

לק"י
חרבותם בלבם.
שיהרגו אחד את השני כמו במלחמת אירן עירק.
ככתוב:וסכסכתי מצרים עם מצרים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו