מבוכה בצרפת: מועמדת הימין הקיצוני העתיקה קטעים מנאומו של המועמד השמרני

קטעים שנשאה בנאומה מועמדת הימין הקיצוני לרגל 1 במאי נלקחו מדברים שאמר פיון, שסיים במקום השלישי. במפלגתה טענו כי זה ניסיון למשוך קולות לקראת הסיבוב המכריע ביום ראשון הקרוב

מועמדת הימין הקיצוני לנשיאות צרפת מארין לה פן ספגה היום (שלישי) ביקורת נוקבת לאחר שהתברר כי העתיקה קטעים מנאומו של המועמד השמרני פרנסואה פיון, אולם מקורביה של לה פן טוענים כי זאת רק "קריצה" לבוחריו. פיון הפסיד בסיבוב הראשון ביום ראשון שעבר, וסיים במקום השלישי, עם כ-20% מהקולות.

באחד הקטעים מנאומה, שאותו היא נשאה אתמול לה פן דיברה על אנשים הלומדים צרפתית בארגנטינה ובפולין, ועל רשימות המתנה ללימודים בבתי הספר מרשת "אליאנס" ברחבי העולם, מילה במילה מדברים שאמר פיון בנאום שנשא באמצע החודש שעבר. לה פן הוסיפה לכך כי זאת הוכחה לכך שצרפת היא יותר מכוח צבאי ותעשייתי, ושהיא "יכולה וחייבת" לחזור ולהיות מעצמה.

פלוריאן פיליפו, סגן ראש מפלגתה אמר כי היא "מודה לחלוטין" כי הנאום מזכיר את זה שנשא פיון. לה פן תיארה גם בדבריה את איטליה "כאחותנו" – ביטוי שבו השתמש ראש הממשלה לשעבר בדברים שנשא ב-15 באפריל. בקטע אחר, שעסק בשיתוף הפעולה בין צרפת לשכנותיה ושוב הועתק מדבריו של פיון, לה פן הוסיפה כי זה ידרוש מצרפת לא להיות "נתינה" של גרמניה.

לפי הסקרים, לה פן מפגרת אחרי מועמד המרכז עמנואל מקרון בכ-20% לקראת הסיבוב המכריע ביום ראשון הקרוב. כדי לצמצם את הפער, היא זקוקה להרחיב את בסיס הבוחרים שלה, אך פיון הפציר בתומכיו להצביע למקרון לאחר שהפסיד בסיבוב הראשון. גם מקור אחר לקולות, תומכיו של מועמד השמאל הקיצוני ז'אן-לוק מלנשון, חומק ממנה אחרי ששני שלישים מחברי תנועתו הודיעו כי יימנעו בסיבוב השני, והיתר יתמכו במקרון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו