פוטין: ייתכן שהאקרים רוסים התערבו על דעת עצמם בבחירות לנשיאות ארה"ב

על רקע הסתעפות חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב, נשאל פוטין על הטענות ולראשונה לא הכחיש, אך הבהיר שלא מדובר בפעולה של הממשל. לדבריו, "האקרים הם כמו אמנים שפועלים לפי איך שהם קמים בבוקר"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכחיש שוב את מעורבות ארצו בהתקפות הסייבר במהלך מערכת הבחירות בארה"ב בשנה שעברה, שסייעו לכאורה לנשיא דונלד טראמפ לנצח, אבל אמר כי ייתכן שהאקרים רוסים "פטריוטים" ועצמאיים מעורבים בהתקפות.

את הדברים אמר פוטין בתגובה לשאלת עיתונאי בפורום הכלכלי בסנט פטרסבורג שהתקיים אמש. "האקרים הם כמו אמנים", התפייט פוטין. "כפי שהם מתעוררים בבוקר במצב רוח טוב ומציירים דברים, כך גם האקרים. הם התעוררו יום אחד, קראו משהו על יחסים בין מדינות, ואם הם פטריוטים – הם תורמים למדינתם בדרך שבה הם חושבים לנכון".

פוטין אמנם הכחיש כי פעילות ההאקרים הרוסים גובתה מצד הממשלה, אך זו הפעם הראשונה שהנשיא מאמת בצורה כלשהי פעילות טכנולוגית בבחירות לנשיאות ארה"ב. לאורך כל התקופה האחרונה הכחישה רוסיה בתקיפות כל מעורבות בניסיונות להשפיע על הבחירות בנובמבר. כשנשאל ישירות אם רוסיה הפעילה מעורבות כלשהי השיב פוטין: "קראו את שפתיי – לא"."אני סבור ששום האקר לא יכול להשפיע על קמפיין בחרות בשום מדינה. לא באסיה, לא באירופה ולא באמריקה", הדגיש אז פוטין.

דבריו של פוטין, שנאמרו במהלך פגישה בינו לבין סוכנויות ידיעות רוסיות וזרות בסנט פטרסבורג, סותרות לחלוטין את עמדת הקרמלין עד כה לפיה רוסיה לא שיחקה שום תפקיד, בשום צורה ושום דרך, בפריצה למחשבי הוועידה הדמוקרטית בשנה שעברה. הקרמלין טען עוד כי אחרי ניצחונו של טראמפ, נפלה רוסיה קורבן להיסטריה אנטי-רוסית בקרב דמוקרטים מדוכדכים.

עם זאת, פוטין שמר על קו אחיד לגבי ההכחשות הקודמות מצד רוסיה לפיהן אף גופים ממשלתיים או עובדים מטעם רוסיה בשכר לא היו מעורבים בהתקפות – האשמות שהועלו על ידי סוכנויות המודיעין האמריקאיות. לפי המודיעין האמריקאי, פוטין עצמו הורה להשפיע על הבחירות באמצעות התקפות סייבר ופרסום מידע כוזב (פייק ניוז) לטובתו של טראמפ.

הממשל האמריקני הודיע באופן פומבי באוקטובר כי האקרים רוסים פרצו למחשבי ועידת המפלגה הדמוקרטית "במידה רבה של ודאות". בינואר, ממש לפני שטראמפ הושבע לתפקיד, גורמי מודיעין אמריקניים הכריזו כי פוטין הורה להשפיע על קמפיין הבחירות לנשיאות במטרה לפגוע במועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילרי קלינטון.

covfefe: הציוץ המוזר של טראמפ שהחזיר את הרוסים לבמה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו