חמאס בלחץ: "המהלך נגד קטאר, בגידה בארגוני הג'יהאד הנלחמים בישראל"

ארגון חמאס הנחשב לאחד המפסידים הגדולים מהחרמת קטאר על ידי מדינות ערב, מפרסם קריאה נואשת לסעודים בו הוא מזהיר מפני בגידה באינטרס הערבי - "האויב הציוני הנו הגוף היחיד היוצא מורווח מהמהלך הבוגדני"

בארגון חמאס משדרים סימני לחץ ומצוקה לנוכח המשבר הקטארי מול מדינות ערב.

קטאר הנחשבת למממנת הגדולה של הטרור ברחבי העולם ובתוכם חמאס, נמצאת בימים אלו בלחץ עצום מצד המדינות הדורשות ממנה לנקוט בשורה של צעדים מידיים כתנאי לניהול משא ומתן לנירמול היחסים.

בין הצעדים הנדרשת קטאר לנקוט, גירוש מנהיגי חמאס המסתתרים בשטחה וכן להפסיק את הזרמת הכספים לארגון הטרור.

בהודעה שמפרסם הלילה חמאס, מוזהרים הסעודים הנחשבים כמי שמובילים את קואליציית המדינות נגד קטאר, כי עליהם לקחת בחשבון שניתוק הקשרים עם קטאר כמו גם הלאמת צינורות הכספים לחמאס ולאחים המוסלמים, נחשבים כבגידה בארגון ובשאר הארגונים הנלחמים ביהודים.

בהודעתו מציין חמאס, כי המהלך שמובילה סעודיה בהכוונת ארצות הברית, איננה משרתת אף גורם באיזור למעט את 'האויב הציוני' שבחסות המהומה האזורית שגרמה סעודיה, "ימשיך לכבוש את ארצנו ולחולל פשעים נגד העם הפלסטיני".

לסיום ההודעה פונה חמאס לסעודיה ודורשת ממנה, 'לשקול שוב, את האסטרטגיה שבניתוק הקשרים עם קטאר".

יצוין, כי בנאום שנשא הלילה בפריז שר החוץ הסעודי 'אלגוביר', הוא קרא לקטאר להפסיק באופן מיידי את הזרמת הכספים לחמאס ולאחים המוסלמים.

הלילה התייחס דובר הבית הלבן למתיחות עם קטאר ואמר, כי הממשל מצפה כי בעיית קטאר תיפתר במהירות ובשל כך מנהלת ארה"ב שיחות עם כל הצדדים.
לדבריו, "ארצות הברית רוצה לראות את הנושא הזה נפתר באופן מידי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו