הקרב מול דאעש בפיליפינים: כוחות מיוחדים של צבא ארה"ב התערבו

הארגון הקיצוני מחזיק בעיר מראווי כמה מאות תושבים כמגן אנושי נגד ההפגזות של צבא הפיליפינים. כוחות מיוחדים של צבא ארה"ב מסייעים במבצע לשחרור העיר מראווי. על פי דובר צבא ארה"ב, הכוחות מעניקים "סיוע טכני" לצבא המקומי. צפו בקרבות בעיר

כוחות מיוחדים של צבא ארה"ב הצטרפו לראשונה לצבא הפיליפינים במבצע שמטרתו סילוקם של לוחמים המזוהים עם ארגון דאעש שהשתלטו על עיר בדרום המדינה. לפני כשלושה שבועות הצליחו להשתלט שני ארגונים הנאמנים לדאעש על העיר מראווי שבדרום המדינה, ובקרבות עזים שהתחוללו בעיר נהרגו כ-200 אנשי צבא פיליפינים ואנשי דאעש. בסוף השבוע האחרון הודיע דובר צבאי כי כוחות מיוחדים אמריקניים "מעניקים סיוע טכני" לצבא הפיליפינים.

שגרירות ארה"ב במנילה אישרה לרויטרס שצבא ארה"ב מגיש סיוע צבאי. כתבים מדווחים מהעיר מראווי שראו מטוס ביון, מדגם P3 ORION של חיל האוויר האמריקני, חג מעל העיר, וכנראה שסיפק מידע מודיעיני ונתוני מטרות לכוחות הלוחמים. ממשלת הפיליפינים הביעה דאגה מכך שעקב הכישלונות הצבאיים של דאעש בסוריה ובעיראק, הארגון ישלח אנשים להילחם בארצות אחרות, כולל הפיליפינים.

המודיעין הצבאי מעריך שבעיר מראווי יש כארבעים אנשי דאעש זרים, שבאו מחו"ל כדי להילחם בשורות הארגון, בעיקר מאינדונזיה וממלזיה. בעיר מראווי לכודים בין 500 לאלף תושבים אחרי שכמעט כל תושביה נטשו אותה, ולנותרים אין חשמל ומים. בארה"ב מייחסים חשיבות רבה לשיתוף הצבא בלחימה בפיליפינים, כיוון שהנשיא רודריגו דוטרטה איים בעבר לגרש את הכוחות האמריקניים מהמדינה. אם כי מאז עלה הנשיא טראמפ לשלטון, נשיא הפיליפינים דוטרטה מיתן את התבטאויותיו האנטי-אמריקניות. כזכור, בעבר מתח דוטרטה ביקורת חריפה על הנשיא אובמה בשל אי הסכמתו לתמוך במספר פעיליות שביצע הממשל הפיליפיני.

בתוך כך, חמישה תושבים נוצרים הצליחו לברוח היום (שלישי) משטח הקרבות בליווי כוח צבאי גדול. אחד מהניצולים, לומה לידסאן, סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס: "רצנו במהירות עד שראינו את הגשר שמולנו, צלפים ירו עלינו והתקדמנו ממחסה למחסה". בעיר מרוואי התגוררו עד חודש מאי האחרון כ-200-300 אלף תושבים אך המשטרה המקומית מעריכה כי הרוב ברחו מאז. זאת בשל החשש מפני אנשי דאעש שלוכדים אזרחים ומשתמשים בהם כמגן אנושי.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צריך לעצור את הקטל בכל מחיר, אם לא בעוד חמישים שנה כשנצטרך כבר לא נמצא אף פיליפיני לרפואה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו