הנייה תקוע ברצועה ובחמאס חוששים כי יחסלו אותו

ראש הלשכה המדינית של חמאס היה אמור לנהל את הארגון מקטאר, אך בעקבות המשבר שפרץ בין הקטארים למדינות המפרץ התבקש לעזוב לאלתר ורק האיראנים הסכימו שיפתח בשטחם את הלשכה • בחמאס העדיפו את מצרים, אך א-סיסי סירב

האיש מספר אחת בהנהגת חמאס, איסמעיל הנייה, שנבחר לעמוד בראש הלשכה המדינית של חמאס במקומו של היו"ר היוצא חאלד משעל, "תקוע" ברצועת עזה ול"ישראל היום" נודע כי אין בנמצא שום מדינה ערבית שמסכימה לארח בשטחה את חברי הלשכה המדינית של חמאס, ובעיקר את הנייה עצמו.

תפקיד ראש הלשכה מצריך נסיעות מרובות לחו"ל. בעבר אירחה סוריה את הלשכה ואת היו"ר היוצא משעל, אולם פרוץ מלחמת האזרחים והתייצבות חמאס לצד המורדים הביאו את אסד לגרש את משעל שהפנה לדמשק עורף. מי שהסכימה לקלוט אותם היתה קטאר.

לאחר שהנייה נבחר לתפקיד ראש הלשכה, החלו בחמאס לתכנן את העברתו של הנייה מעזה לקטאר, שם היה אמור ליהנות לא רק מתנאי מחיה אקסלוסיביים, כראוי לאיש החזק בהנהגת חמאס, אלא גם מהאפשרות לתנועה בלתי מוגבלת במסגרת תפקידו.

אולם לרוע מזלו, ימים ספורים טרם מעברו לקטאר התבקשו בכירי חמאס לעזוב לאלתר את הנסיכות, וזאת בעקבות המשבר שפרץ בין קטאר לסעודיה, מצרים ומדינות המפרץ הפרסי בעקבות תמיכת הקטארים בארגוני הטרור המוסלמיים ויחסיה עם איראן. כעת בקרב הנהגת חמאס עולה חשש כי הוא יהווה יעד לחיסול.

בכירי חמאס שביקרו בקהיר סיפרו כי מי שכן מוכנה לארח את הנייה ופעילות הלשכה המדינית היא איראן, אולם חמאס דחה את ההצעה. עוד נודע כי בכירי חמאס בדקו אפשרות כי מצרים תאפשר להנייה לפעול בפרופיל נמוך מקהיר, אולם הנשיא א־סיסי דחה זאת על הסף ואף דחה את בקשת חמאס לפתוח את מעבר רפיח על מנת לאפשר להנייה תנועה לביצוע תפקידו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שמתי את השמפניות במקרר, ליפתוח אותם ביום שהניה ימ"ש ימות

איפה ליברמן הגבר שהבטיח שתוך 48 שעות מאז שהוא שר ביטחון הנייה כבר לא בחיים???

חבל שלפיד אינו ראש ממשלה הוא לבטח היה נותן לו מקלט בתל אביב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו