הסוף למדינה האסלאמית? דאעש מציג עסקים כרגיל • צפו

בעוד צבא עיראק מודיע בחגיגיות על חיסול המדינה האסלאמית, בארגון הרצחני משדרים עסקים כרגיל ומפרסמים תיעוד עם החידושים האחרונים מבית היוצר שלהם: רובוט מתאבד ומזל"ט חמוש, המטיל פצצות על בסיסים של צבא עיראק

הסוף למדינה האסלאמית? ראש ממשלת עיראק, חיידר אל-עבאדי, הכריז ביום חמישי האחרון כי "הקיץ הקץ על המדינה של דאעש", בעקבות כיבושו של מסגד א-נורי המפורסם בעיר העתיקה במוסול. שחרור העיר הענקית פירושו סילוק דאעש מהעיר הגדולה ביותר שכבש בעיראק, והוא מביא את ארגון "המדינה האיסלאמית" לרגע השפל שלו.

קודם לכן, בצהריים, אמרו גורמים רשמיים בעיראק כי הצבא המקומי מעריך שהמערכה במוסול תושלם בימים הקרובים. הם אמרו כי ארגון הטרור עדיין שולט בכמה שכונות בעיר העתיקה של מוסול, אולם מעריכים שהוא יסולק גם מהן בקרוב. מלשכתו של אל-עבאדי נמסר כי הוא "העביר הנחיות המורות להביא את הקרב לסופו".

אך בכל זאת, ארגון הטרור הרצחני מסרב להתרגש מהדיבורים הגבוהים ומפרסם תיעוד כביכול המלחמה עדיין מתנהלת לפי הקצב שהם מכתיבים. בתיעוד המצורף ניתן לראות את הפיתוחים האחרונים של דאעש: רובוט מתאבד, ומזל"ט המטיל פצצות על בסיסי צבא עיראק. עד כה, עשו שימוש בדאעש רק במזל"טים מתאבדים.

כזכור, בשבוע שעבר פוצץ דאעש את מסגד א-נורי בעיר העתיקה, אותו מסגד שבו הכריז מנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדדי על הקמת החליפות האיסלאמית ביוני 2014. דאעש טען כי מטוס אמריקני הפציץ את המסגד, אולם נראה כי מחבלי הארגון הם שפוצצו אותו – משום שחששו מ"תמונת ניצחון" של הכוחות העיראקיים במסגד המפורסם.

בינתיים מחמיר מצבו של דאעש גם בעיר א-רקה, בירתו בסוריה. "המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם", ארגון שמושבו בלונדון ושמחזיק רשת נרחבת של מודיעים בסוריה, מסר כי לפי מידע שהגיע אליו, כוחות הזוכים לתמיכת ארה"ב מכתרים כעת לגמרי את א-רקה וסוגרים על אנשי דאעש. הכוחות, אנשי "הכוחות הדמוקרטיים הסוריים" שבהם חברים לוחמים כורדים וערבים, פתחו החודש במבצע לשחרור העיר. הם הודיעו כי הם עומדים לנתק את דרך הגישה היחידה לא-רקה.

סילוק דאעש מהשטח שבו הוא שולט הוא יעד חשוב מאוד של הכוחות הנלחמים בו, אבל אין פירושו חיסול הארגון. ההערכה היא שככל שיריביו נוגסים בשטחים נרחבים יותר שהיו בשליטתו – ישקיע דאעש מאמצים גדולים יותר בביצוע מתקפות טרור במערב. בשיא מסע הכיבושים שלו, שהחל בקיץ 2014, כבש דאעש שליש משטח עיראק ועוד שטחים נרחבים בסוריה.

//www.jdn.co.il/news/world_news/851870

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו