תותח הלייזר המבצעי הראשון בפעולה; צפו בהשמדת מל"ט

הצי האמריקני החל בניסויים במפרץ הפרסי של מערכת נשק הלייזר הראשונה בעולם שמסוגלת להשמיד מל"טים. עלות ה"סופר-לייזר" שנע במהירות האור היא 40 מיליון דולר וההערכה היא כי עוד שלוש שנים המערכת תהפוך למבצעית. צפו בניסוי

במימיו העוינים לעיתים של המפרץ הפרסי מוצב תותח הלייזר הראשון של הצי האמריקני ולמעשה – הראשון בעולם כולו. צוות של רשת CNN קיבל גישה לספינה של הצי האמריקני מול חופי איראן, שתותח הלייזר הוא חלק מהארסנל הפעיל שלה בפעולות השגרתיות.

הקפטן כריסטופר וולס והצוות שלו, צוות של שלושה אנשים, הם האחראים על תפעול הנשק החדיש הזה. "זה מדויק יותר מקליע", אומר מפקד הספינה וולס. "זה לא נשק נישתי כמו נשקים אחרים, כאלה שמיועדים רק לאוויר או דברים דומים, מערכת הלייזר יעילה נגד כל מטרה".

המערכת (שנקראת LAWS – מערכת נשק לייזר) פועלת במהירות גבוהה יותר מכל נשק אחר, מספרים על הספינה. "היא מהירה כמהירות האור – לשם השוואה, היא מהירה פי 50,000 מטיל בליסטי. היא מעמיסה כמות עצומה של פוטונים על המטרה", מספר קייל האגס, ממפעילי הלייזר. "אנחנו לא מודאגים מהרוח, אנחנו לא מודאגים מהטווח, כלום לא מטריד אותנו, אנחנו יכולים להפיל מטרה במהירות האור".

הצוות הראה לאנשי ה-CNN כיצד עובדת מערכת הלייזר: דאון שוגר, צוות מפעילי הלייזר זיהה, הניח את הכוונות וירה. במהירות – כנף הדאון עלתה באש, וקרן הלייזר צלתה אותה באלפי מעלות. הדאון הופל למי המפרץ. המערכת עולה 40 מיליון דולר, אבל כל שהיא צריכה כדי לפעול הוא זרם חשמלי ושלושה אנשי צוות, לא תחמושת או טילים יקרים. היום המערכת מיועדת לפגוע במטוסים וסירות קטנות, אבל בעתיד, בדור 2 המתפתח כבר עכשיו, מתכוננים לאתגרים מסובכים ורחוקים עוד יותר.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אז למה למען ה' דחפתם לנו את כיפת ברזל בעלות של מליארדים
וכל ירוט כושל עולה מליונים

כיפת ברזל ניצלה חיי אלפים ומבצעית כבר שנים
הליזר עדיין לא מבצעי ולא היה מציל חיים לפני שנתיים

הכל מאת ה',
כל דבר בעתו ובזמנו.

סרטון ישן לפני שלש שנים

הוצע כבר לפני שנים לעשות לייזר במקום כיפת ברזל,
אבל כנראה שכיפת ברזל מפרנסת הרבה אנשים…
וכמובן זה נגנז לא מעט "בזכות" ארגונים ירוקים שדואגים לסביבה נקייה ולא לאנשים שיחיו בסביבה…

כיפת ברזל נבחרה לפני שהייתה בשימוש סופי, כשהיה במקביל פרוייקט משותף לישראל וארה"ב של תותח לייזר בשם נאוטילוס-ליירוט כלים גדולים. הפרוייקט נגנז מחמת בחירת משרד הביטחון.
יירוט של לייזר עולה כ-2000$/3000$ לעומת 50,000$ כפול 2 טילים בממוצע לכל יירוט של כיפת ברזל, הוא מדוייק הרבה יותר, והוא יעיל גם לטווחים קצרים של 4 ק"מ ומעלה.
מצד שני, הלייזר נכשל בקרוב ל100% במזג אוויר מעונן , והוא מכיל רק 4 טעינות לכל תותח, במערכת הניידת.
כך שזה גם לא כ"כ פשוט שהיה פה שחיתות
נ.ב. ליוסי, מערכת הלייזר שנצפית כרגע משתמשת בטכנולגיה חדשה שלא הייתה קיימת אז של לייזר מוצק ללא גז אלא רק חשמל (גם רפאל מפתחת משהו מקביל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו