משרד החוץ האמריקאי

לא רק רוסיה: האם גם אוקראינה התערבה בבחירות בארה"ב?

בלא להביא ראיות לדבריו, טען היום נשיא ארצות הברית כי אוקראינה, יריבתה הגדולה של רוסיה, התערבה בבחירות לנשיאות במטרה למנוע את בחירתו. שגריר אוקראינה בוושינגטון מיהר להכחיש את דברי הנשיא טראמפ

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פתח היום (ג') חזית חדשה במלחמה סביב חקירת ההתערבות של רוסיה בבחירות בארה"ב, והעלה את האפשרות שאוקראינה, יריבתה של רוסיה, ניסתה לחבל בבחירות בארה"ב ולגרום לבחירתה של הילרי קלינטון על חשבונו. הוא לא סיפק שום ראיות לכך.

בציוצים שפרסם היום בטוויטר אמר טראמפ כי שר המשפטים ג'ף סשנס, שאותו הוא מרבה לבקר בימים האחרונים משום שסירב להתערב לטובתו בחקירה שמנהל משרד המשפטים בענייני ההתערבות הרוסית, "התנהג בחולשה רבה" מול קלינטון. הוא טען כי היו "מאמצים אוקראיניים לחבל בקמפיין טראמפ – ולסייע בשקט לקידומה של קלינטון".

כזכור, החקירה סביב הטענות שרוסיה הסתייעה בהאקרים כדי לחבל בקמפיין של קלינטון ושל המפלגה הדמוקרטית וכך לשפר את סיכוייו של טראמפ להיבחר – העיבה על חצי השנה הראשונה לנשיאותו של טראמפ, שכעת מנסה לטעון כי הייתה מעורבות זרה לטובת יריבתו הגדולה במערכת הבחירות הסוערת.

שגרירות אוקראינה בוושינגטון מיהרה להדוף את טענותיו של טראמפ מהיום: "אנו עומדים על דברינו – ממשלת אוקראינה לא סייעה לשום מועמד בבחירות. אוקראינה גאה בכך שיש לה תמיכה משתי המפלגות הגדולות בארה"ב". דובר לשכת הנשיאות האוקראינית טרם הגיב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו