צילום: פלאש 90

ריבלין למנהיגים היהודיים: "ארה"ב תדע להתמודד עם האנטישמיות"

נשיא המדינה ראובן ריבלין שיגר הערב (ד') מכתב לסגן יו"ר ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב, בעקבות אירועי וירג'יניה. "המחשבה כי בימים אלה אני חוזים בדגל הנאצי מוצג ברחובות היא כמעט בלתי נתפסת, ארה"ב תדע כיצד להתמודד עם האתגר הזה"

נשיא המדינה ראובן ריבלין שיגר הערב (ד') מכתב למלקולם הונליין, סגן יושב ראש ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארצות הברית המתייחס לפיגוע הדריסה על רקע אנטישמי שהיה בוירג'יניה.

"ידידי היקרים בקהילה היהודית באמריקה", כתב הנשיא, "בימים קשים אלה, אני מבקש להביע את תמיכה והזדהות עמכם ועם הקהילות בראשן אתם עומדים. אלי מצטרף כל העם בישראל הניצב לצדכם".

"המחשבה כי בימים אלה, אני חוזים בדגל הנאצי – סמל אכזר כל כך של אנטישמיות – מוצג ברחובות הדמוקרטיה הגדולה בעולם, ובת הברית הגדולה ביותר והמוערכת ביותר של ישראל היא כמעט בלתי נתפסת", כתב הנשיא למנהיגים היהודיים.

ריבלין הוסיף, "אנו מתמודדים מול ביטויים רבים של אנטישמיות אשר שבים ומתפרצים ברחבי העולם, באירופה ובמזרח התיכון. מול הרוע הזה, אנו עומדים עכשיו כפי שעמדנו מול כל גילוי אנטישמיות שכזה. עם אמונה".

"אני יודע שארצות הברית ומנהיגיה ידעו כיצד להתמודד עם האתגר הקשה הזה, וכי ארה"ב תוכיח לעולם את החוסן והחוזק של הדמוקרטיה ושל החירות", סיכם הנשיא את מכתבו אותו התבקש מלקולם הונליין להעביר אל כל ראשי הקהילות היהודיות בארה"ב.

כזכור הנשיא דונלד טראמפ התבטא הלילה באופן מעורר מחלוקת, כשערך השוואה מפוקפקת בין הניאו נאצים למתנגדיהם משמאל.

היהודים והרפובליקנים זועמים על טראמפ: "התקפל בפני הניאו-נאצים"


"מדוע לא מגנים גם את השמאל?" תהה טראמפ והוסיף: "יש אשמה בשני הצדדים, אין ספק בזה".

לטענתו, "לא כל המפגינים היו ניאו-נאצים, חלק מהם היו שם כדי למחות על הסרת פסלו של אחד ממפקדי צבא הקונפדרציה (שהתנגד לשחרור העבדים בארה"ב. ח.ג.)".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו