רוצח הילדים בנורבגיה יאושפז בכפיה

התביעה חזרה בה מהבקשה למאסר – אשפוז יתכן ללא הגבלה

אשפוז חמור ממאסר: לאחר שהתביעה הנורבגית תבעה לגזור על רוצח הילדים אנדרס ברייוויק עונש מאסר בן 21 שנים – המקסימום האפשרי על פי החוק הנורבגי, חזרה בה מתביעה זו, והחליטה לטעון שהוא סבל מהתקף פסיכוטי בעת שביצע את המעשה, מה שמצריך אשפוז כפוי שלו.

קרא עוד:

[postim]

כזכור, לפני כשנה ביצע ברייוויק טבח המוני במחנה נוער באי אוטויה. לאחר המקרה התברר כי החזיק בכמה כלי נשק ברישיון, וברשותו הייתה כמות גדולה של דשן שאפשר לו להכין מטעני חבלה. כאמור, התביעה דרשה מביהמ"ש לגזור על הרוצח 21 שנות מאסר, אך השבוע היא הפכה את בקשת העונש לאשפוז כפוי

העמדה הרשמית של התביעה היא שהיות והיא לא יכולה לשלול את הטענה שהרוצח סבל מאי שפיות זמנית, היא מבקשת להבטיח שהוא לפחות יושם מאחורי סורג ובריח בבית מחסה לחולי רוח. ההגנה לעומת זאת מבינה היטב שאשפוז כפוי עלול להימשך הרבה יותר מ-21 שנים, ולכן היא מעדיפה שבית המשפט יכיר בו כרוצח ויכלא אותו ל-21 שנים שלאחריהן הוא יהיה חופשי לנפשו. עם זאת, יש לציין שלמרות שבנורבגיה אין עונש מאסר של יותר מ-21 שנים לרוצח, הרי שישנה אפשרות להחזיק אדם במתקן כליאה ללא מגבלת זמן, אם בית המשפט מקבל את הטענה שהוא נחשב מסוכן לציבור.

ברייוויק עצמו לעג לעונש של 21 שנות מאסר ואמר שמדובר בעלבון לנורבגיה: "אדם שרצח 77 בני אדם צריך להישלח לגרדום" הוא אמר. "אם אתם חושבים שאני לא אשם שחררו אותי, ואם אני אשם הרגו אותי. כל גזר דין אחר יהיה מגוחך ומשפיל". הוא מצדיק את מעשיו וטוען כי היה נכון לרצוח את הנערים באי אוטויה, מאחר והם השתייכו למפלגת הלייבור שמעודדת הגירה של מוסלמים אל נורבגיה, ומאיימת על המשך קיומו של הלאום הנורבגי בחופשיות על אדמתו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו