Sebi Berens/Flash90

בפריז הזהירו חקלאים: היהודים גונבים תרנגולות לקראת החג

הרשויות בפרברי פריז התריעו בפני החקלאים כי עליהם לשים לב ולהיזהר שכן בתקופה זו, לקראת החגים, היהודים גונבים תרנגולות לכפרות. ההתרעה כללה גם גניבת כבשים על ידי המוסלמים • "נדהמתי לגלות שהפכתי לגנב עוף פוטנציאלי"

אנטישמיות או התרעה לגיטימית? הודעה שפרסמה הרשות המקומית בפרברי פריז מכלילה את כלל היהודים והופכת אותם לגנבי תרנגולים, בעלילה אנטישמית המתבססת על מנהג הכפרות שנהוג לעשות במהלך עשרת ימי תשובה, בדגש על ערב יום כיפור.

המכתב מתריע בפני החקלאים לשמור על עירנות גבוהה לקראת יום כיפור היהודי, ולהבדיל עיד אל-אדחא המוסלמי, בו נוהגים המוסלמים לשחוט כבשים, ומשטרת האוטם דה סיין, החולשת על הפרברים הנמצאים באזור המזרחי של פריז, החליטה לנצל את ההזדמנות להתריע בפני החקלאים.

על פי התרעת המשטרה, יש לשמור על עירנות גבוהה מפני גניבת תרנגולים וכבשים בתקופה זו. תרנגולים על ידי היהודים, וכבשים על ידי המוסלמים. במכתב ההתרעה הסבירו לחקלאים כי היהודים נוהגים לנופף מספר פעמים בתרנגולים באוויר, ולאחר מיכן לשחוט אותם ולתת את הבשר לצדקה.

"אנשים בעלי כוונות טובות יכולים לנסות לתפוס את בעלי החיים כדי לבצע מעשי רצח בחשאי", נכתב בהתרעת המשטרה שגררה כמובן באופן מיידי גל של גינויים הן מצד מנהיגי הקהילה היהודית המקומית, והן מצד הנהגת הקהילה המוסלמית, כמו גם משלל ארגונים הפועלים להורדת מפלס השנאה והאנטישמיות באירופה.

ג'ואל מרגי, נשיא הקונסיסטואר האחראי על שירותי דת לקהילות היהודיות, אמר כי "נדהמתי לגלות שיחד עם כל בני הדת היהודית הפכתי לגנב עוף פוטנציאלי". בעקבות תלונות על המכתב, אמר דובר מחלקת ביטחון הפנים של האזור לה פריזאן "זה היה עניין של לגלות ערנות, ולא נועד להעליב אף אדם".

גורמים בקהילה היהודית המקומית הסבירו כי הכללת היהודים בהתרעה אינה נובעת מאנטישמיות כי אם מרצון של הרשויות להימנע מהאשמות כי הן נגועות באסלאמופוביה, על ידי כך שהם מכלילים את היהודים יחד עם המוסלמים. לדבריהם, למרות ההבנה החלקית, מדובר בצעד שגוי של הרשויות שיש למנוע אותם.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צרפת היא מהמדינות שיש בהן הכי הרבה אנטישמיות לצערינו.
אוי גלות…

בפתח תקוה הזהירו את התושבים: "החרדים גונבים שטיחים…"

ההודעה כמובן כוונה כלפי המוסלמים שהם אכן גנבים ובכל ימות השנה.
אך המשטרה הפחדנית ידעה שאם יכלילו א היהודים אז המוסלמים פחות יתעצבנו והיהודים החלשים תגובתם תהיה חלשה כפי שאכן קרה.
זה המצב לצערנו.
אבל כפי שציינו המגיבים בארץ יש לא פחות אנטישמיות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו