צפון קוריאה הכריזה רשמית: ערכנו ניסוי מוצלח בפצצת מימן

מדובר על פצצה עוצמתית פי 100 מפצצת אטום רגילה. מוקדם יותר הודיעו יפן ודרום קוריאה כי מקור רעש האדמה בשטחן הוא בניסוי גרעיני שערכה פיוניאנג. "הניסוי הפעם חזק פי 10 מהניסויים הקודמים", מסר ראש ממשלת יפן

קים ג'ונג און לא מתרגש מהאיומים של טראמפ: צפון קוריאה מאשרת כעת באופן רשמי את הדיווחים על ניסוי גרעיני שערכה, וטוענת: "ביצענו ניסוי מוצלח בפצצת מימן".

נציין כי פצצת מימן (פצצה תרמו-גרעינית) היא פצצה גרעינית שבתוכה גרעיני המימן עוברים היתוך גרעיני לגרעינים כבדים יותר. עוצמתה של פצצת המימן גדולה פי 100 לערך משל פצצת האטום ונמדדת ביחידות של מיליוני טונות TNT, מגהטון. אגב, למרות שמספר פצצות כאלו נוסו בעבר ע"י המעצמות, מעולם לא נעשה בה שימוש בזמן מלחמה.

מוקדם יותר הבוקר דווח כי רעידת אדמה בעוצה של 6.3 הורגש בדרום קוריאה ובאזורים מסויימים ביפן. מיד לאחר מכן התברר כי מקור הרעש הוא בניסוי גרעיני שערכה צפון קוריאה – כך ע"פ הודעת יפן ודרום קוריאה.

יצוין כי זהו הניסוי הגרעיני השישי במספר של צפון קוריאה בשנים האחרונות. "הרעש הפעם היה חזק פי 10 לעומת הניסויים הקודמים", טען ראש ממשלת יפן.

מוקדם יותר אמש הודיעה צפון קוריאה כי היא השלימה את פיתוחה של פצצת מימן.

כזכור, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שב והחריף בסוף השבוע את הטון שהוא נוקט כלפי צפון קוריאה בעקבות שיגור הטיל שחלף מעל ליפן ביום שלישי שעבר. בציוץ שפרסםכתב: "ארצות הברית דיברה עם צפון קוריאה ושילמה לה דמי חסות במשך 25 שנה. דיבורים אינם התשובה!".

//www.jdn.co.il/news/world_news/878909

בהודעה רשמית אתמול של הבית הלבן מסר הנשיא: "העולם קיבל את המסר של צפון קוריאה באופן חזק וברור", אמר הנשיא. "המשטר הזה לא מסתיר את הזלזול שלו לשכנותיו, לכל החברות באו"ם ולסטנדרט המינימלי ביותר להתנהגות בינלאומית מקובלת". טראמפ הוסיף כי "כל האופציות על השולחן".

הרודן הצפון קוריאני הבטיח הלילה כי משטרו ימשיך לערוך ניסויי טילים חרף הגינויים של גורמים בינלאומיים. לדבריו, השיגור לעבר יפן הוא רק "צעד ראשון בדרך למבצע צבאי באוקיינוס השקט, שיכלול גם את האי האמריקני גואם". קים אמר לסוכנות הידיעות הממלכתית KCNA כי "השיגור הוא תגובה לתרגילים הצבאיים המשותפים לארצות הברית ודרום קוריאה" וציין כי פיונגיאנג תמשיך לעקוב אחר התנהלותה של ארצות הברית בחצי האי הקוריאני.

בוידאו: שיגור הטיל הבליסטי מעל שמי יפן בשבוע שעבר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כמה טוב ש- j.d.n לא משחזר סרטונים.

על זה נאמר באידיש_ערבית מדוברת "פייק ניוז".

מלחמת אטום-מימן בדרך! ימות המשיח וצריך לחזור בתשובה!

מדינה שמי ששפוי-לא שפוי??

מה זה אם לא שחזור סרטון?..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו