"תפסו מחסה": תיעוד הטבח בלאס וגאס ממצלמות השוטרים המבוהלים

משטרת לאס וגאס פרסמה תיעוד מהמצלמות המוצבות על בגדי השוטרים של הרגעים המחרידים שבהם נשמע הירי, שנמשך כמעט 10 דקות. 72 דקות ברשת הקשר המשטרתית מתארות את הדיווחים על הנפגעים, הניסיונות לאיתור מקור הירי, והפריצה

משטרת לאס וגאס פרסמה הבוקר (רביעי) תיעוד חדש של זירת הטבח בעיר כפי שנראתה ביום שני ממצלמה שנשא אחד השוטרים שהיו במקום. מוקדם יותר, בתדריך משטרתי, אמר השריף ג'ו לומברדו כי הירי נמשך בין תשע דקות ל-11 דקות, וכי בחדרו של היורה סטיב פאדוק נמצאו מצלמות שנמצאות כעת בידי ה-FBI.

בתדרוך נוסף שנערך הלילה אמר סגן השריף במשטרת לאס וגאס קווין מקמאהיל כי פאדוק הציב שתי מצלמות במסדרון מחוץ לחדרו ואחת נוספת בעינית הדלת, על מנת שיוכל לראות את מי שמגיע אל החדר. הוא הוסיף כי השוטרים חיכו להגעתם של כוחות מיוחדים לפני הכניסה לחדרו, מאחר שהמצב הוגדר "התבצרות" ולא "תקרית ירי", ולכן חיכו לכוחות המוכשרים להתמודדות עם מצבים כאלה.

אתמול דיווח הוושינגטון פוסט כי העשן הרב שנוצר במהלך אירוע הירי הקטלני בלאס וגאס, הוא זה שהסגיר לבסוף את מיקומו של היורה. לפי בכיר לשעבר במשטרת לאס וגאס ששוחח עם קצינים המשרתים שם כיום, האיתות של גלאי העשן בחדר המלון של סטיבן פאדוק הביא את אנשי היחידה ללוחמה בטרור לפתח דלתו תוך 20 דקות בלבד.

רנדי סאטון, בכיר לשעבר במשטרת לאס וגאס ששוחח עם חבריו לשעבר במחלקה, סיפר לעיתון כי לולא גלאי העשן לא היה סיכוי להגיע במהירות שכזו לחדרו של פאדוק בקומה ה-32 של מלון מנדליי ביי הענק, שבו יותר מ-3,300 חדרים. חיפוש מחדר לחדר היה אורך שעות. לפי השריף של משטרת לאס וגאס, ג'וזף לומברדו, פאדוק ירה לעבר השוטרים שהתאספו סביב דלת חדרו ופצע אחד מהם ברגלו, לפני שהתאבד. לפי דיווח אחר, קצין ביטחון של המלון הוא זה שנפגע.

בשעה 22:08, שוטרים שננכחו בפסטיבל, דיווחו לראשונה על ירי. "נשמע כמו ירי אוטומטי", אומר אחד מהם למוקד. כעבור כמה דקות מדווח אחד השוטרים שהגיע לזירה: "זה מגיע מהמנדליי ביי! אני רואה יריות בערך בחצי הגובה (של הבניין)". כעבור 4 דקות, פרטי האירוע ומספר הנפגעים מתחילים להתברר. שוטרים מדווחים: "יש נפגעים רבים מירי!", אבל ישנו בלבול בנוגע למקור הירי. למוקד המשטרתי מגיעים דיווחים סותרים ובקשות להבהרות.

בשעה 22:13: "אנחנו רואים רשפים מאמצע המנדליי ביי, בצד הצפוני, אחת הקומות האמצעיות!". מאוחר יותר התברר שהיורה שבר שני חלונות שצפו על זירת הפסטיבל והציב בהם רובים. אחד השוטרים מדווח: "אני בקומה ה-31 של המנדליי ביי ושומע ירי מקומה מעל. ירי אוטומטי מעמדה שולטת. תפסו מחסה. אני ממש מתחת לזה". שוטרים בחוץ פנו למוקד בייאוש: "אנחנו תחת אש ומרותקים כאן יחד עם קבוצת אזרחים". אחר ענה: "אנחנו לא יכולים לדאוג לאזרחים, חייבים לעצור את היורה!"

בשעה 22:28, התאספו צוותי לוחמה בטרור בקומה ה-32 וגם בקומה ה-29, עקב דיווח שגוי. היורה עמד בשלב מסוים בסוויטה גדולה בקומה ה-32, שחלונותיה פונים לרחבת הפסטיבל. שוטר מדווח שקצין ביטחון של המלון נורה. רק בערך ב-23:20, פרצו השוטרים באמצעות חומרי נפץ לחדרו של פאדוק, שנמצא מת לאחר שירה בעצמו.

מלבד גופתו של פאדוק, השוטרים מצאו בחדר המלון שלו כ-20 רובים, אקדח ומאות כדורים ותרמילים. לפי כמה מהדיווחים, על שניים מהרובים הותקנו כוונות אופטיות והם הועמדו על גבי חצובות כדי לייצבם בזמן הירי. לפי מקורות משטרתיים, בין הרובים שנמצאו היו גם גרסאות אזרחיות של רובי סער מסוג אם-16.

//www.jdn.co.il/news/world_news/891012

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו