מכונית ממולכדת התפוצצה בחניון ביהמ"ש העליון בדמשק

עשרות מכוניות ניזוקו – לבנין עצמו לא אירע כלום – האלימות בדמשק גוברת – בשבת דיון בינלאומי להחלפת השלטון בדמשק

תופת בדמשק – מכונית תופת התפוצצה סמוך לבנין ביהמ"ש העליון במרכז דמשק. כלי התקשורת הממלכתיים בדמשק דיווחו כי טרוריסטים פוצצו מכונית ממולכדת בחניון בית המשפט.

קרא עוד:
[postim]

עדי ראייה סיפרו לסוכנות הידיעות רויטרס, כי פיצוץ המכונית גרם לשריפה במקום, ועשרות מכוניות עלו באש. החניון שבו התפוצץ מכונית התופת משמש את השופטים ועורכי הדין שעובדים בבית המשפט העליון, אך לפי הדיווחים בניין בית המשפט עצמו לא ניזוק כלל בפיצוץ.

בתוך כך ממשיכים הדיווחים על האלימות בסוריה. הבוקר דווח בJDN שפעיל חמאס כמאל רנאג'ה, המכונה ניזאר אבו מוג'אהד עוזרו של מבחוח, חוסל אתמול בדירתו בדמשק, ולטענת גורמים בדמשק, החיסול בוצע ע”י פעילי שלטונו של בשאר אסאד.

כמו כן, בתחילת השבוע פשטו חמושים על המשרדים והאולפנים של תחנת הטלוויזיה הסורית "אל-אחבאריה", המזוהה עם משטרו של אסד, ובמהלכה נהרגו שלושה עובדים ופוזרו מטעני חבלה במקום.

וכשאסד עדיין אינו חושב בכלל לעזוב את השלטון, גוברת התמיכה בקרב מדינות העולם, בתוכניתו של השליח המיוחד של האו"ם, קופי אנאן, ליצירת ממשלת מעבר בסוריה, כדי לעצור את שפיכות הדמים. וועידה בינלאומית בהשתתפות החברות הקבועות של מועצת הביטחון תיערך בשבת הקרובה בז'נבה, ועל פי ההערכות יועלה במקום התכנית האמורה.

מנגד, קבוצות המורדים בסוריה מתנגדים בתוקף להצעתו של אנאן לכונן בדמשק ממשלת אחדות לאומית, ודורשים שקודם לכל הצעה, על אסאד לעזוב מיד את השלטון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו