טוויטר

הכורדים גירשו את את דאעש, אך תושבי א-רקה אינם מרוצים מהם

המיליציה הכורדית בסוריה הודיעה אתמול: בירת המדינה האיסלאמית א-רקה בידינו, אך מתברר כי תושבי העיר עדיין אינם רואים עצמם משוחררים וטוענים כי כוח זר אחד כבש את העיר מכוח זר אחר • תלונות כי הכורדים בוזזים את הבתים שנשארו בעיר

הכוחות הסוריים הדמוקרטיים הודיעו אתמול כי העיר א-רקה בסוריה שוחררה מידי ארגון המדינה האיסלאמית (דאעש). עם זאת, על פי חלק מהדיווחים יש עדיין קרבות בחלקים קטנים בעיר. תושבים אמרו כי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים הניפו את דגלם באצטדיון א-רקה שנותר המעוז האחרון של דאעש בעיר.

עם זאת, דובר צבא ארה"ב הודיע כי בשלב זה ניתן לאשר רק ש-90% מהעיר שוחררו מידי דאעש. לפי הצבא האמריקאי, ברחבי א-רקה נותרו רק כמאה לוחמים של דאעש וכי בסך הכל בעיראק ובסוריה ישנם כיום 6,500 לוחמים של הארגון. עדי ראייה אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי נראה שהלחימה הסתיימה, ורק מדי פעם נשמעות יריות.

לוחמי המיליציות נראים חוגגים ברחובות, וצועקים קריאות שמחה. "אנחנו יודעים שעדיין יש מטעני חבלה באזורים שבהם שלט הארגון", אמר דובר הקואליציה נגד דאעש ריאן דילון, והוסיף כי הכוחות יבדקו זאת. הוא אמר כי הקואליציה לא ביצעה תקיפות אוויריות בעיר ביממה האחרונה.

אך האם גם התושבים שותפים לחגיגות? חלק מהתמונות שזרמו בימים האחרונים מאל-ראקה, כנראה בעידוד ה-SDF והכורדים, הציגו מחזות מרגשים של תושבים מאושרים לאחר שדאעש נסוג מהעיר. גילויי שמחה מצד תושבי אל-ראקה הציפו את הרשתות החברתיות.

רוב תושבי אל-ראקה רואים בכורדים כוח זר ולא רצוי. חלק מהתושבים אף התגייסו לדאעש כדי להתנגד לכוח הכורדי הכובש. עוד לפני תחילת המערכה של הכורדים במחוז, פירסמה המועצה האזרחית באל-ראקה הודעה ובה היא מפצירה בכורדים שלא לקחת חלק במערכה לשחרור העיר מידי דאעש.

אזרחים מקומיים כתבו שמבחינתם, אל-ראקה החליפה כובש זר אחד (דאעש) בכובש זר אחר (הכורדים). עוד הם כותבים שהכורדים בוזזים בתים ורכוש של אזרחים, בנוסף לשלל הפרות של זכויות אדם. בסרטון הבא, שהפיצו המתנגדים לכורדים, הם אף משווים בין כיבוש אל-ראקה ע"י דאעש ב-2013 וע"י הכורדים ב-2017:

לדברי הארגון הסורי לזכויות אדם העוקב אחר קורבנות הלחימה, כ-3,250 בני אדם נהרגו במהלך הקרבות בעיר בין לוחמי דאעש ללוחמים הכורדים בארבעת החודשים האחרונים. ביניהם לפחות 1,130 אזרחים. ראש הארגון, ראמי עבד אל-רחמן, אמר לסוכנות הידיעות ד-פ-א כי ישנם גם מאות נעדרים.

ארגון המדינה האיסלאמית כבש את העיר מארגוני מורדים סורים ב-2014 והפך אותה לבסיס שממנו יוצאים פיגועים והתקפות טרור במערב. אובדן א-רקה הוא מכה קשה לארגון. הוא מגיע יומיים לאחר שכוחות משטר אסד השתלטו מחדש על העיר מיאדין בדיר א-זור. באחרונה איבד דאעש את רוב שטחיו בסוריה ובעיראק. בחודש יולי לוחמיו איבדו את השליטה גם במוסול בעיראק.

בחודשים האחרונים היתה העיר נצורה. התושבים נאלצו להחליט אם להישאר ולהסתכן במוות מתקיפה אווירית או ירי ארטילריה, או לברוח ולהסתכן במוות מפיצוץ מוקשים שפוזרו בכל דרך יציאה אפשרית מא-רקה. לדבריהם, לא הרבה מים ומזון נותרו בעיר. המבצע לשחרור העיר, שנחשבה בירת הארגון, החל בחודש יולי. הובילו אותו הכוחות הסורים הדמוקרטיים בתמיכת ארה"ב. בסוף השבוע דווח על הסכם לפינוי כל לוחמי הארגון שנותרו בעיר, אולם כמה מאות, בהם לוחמים זרים, נותרו בה.

//www.jdn.co.il/news/world_news/897263

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פףףףףףףףףףףףףף, איזה כורדים…
חולי נפש. עדיף להם את דאע"ש מאשר את הכורדים הטיפשים? באמת.. נא לחיות במציאות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו