ארה"ב הגישה כתבי אישום, ארדואן תוקף: לא דמוקרטית

בעת ביקורו בעבר של ארדואן בארה"ב, היכו מאבטחיו מפגינים כורדים. נגד המאבטחים הוגשו כתבי אישום, והאיש ששולט בטורקיה בחר להאשים את ארה"ב כי היא אינה דמוקרטית. ארדואן הבהיר כי כתבי האישום לא מחייבים את ארצו. צפו

במהלך הביקור של נשיא טורקיה, ארדואן בוושינגטון התעמתו מאבטחיו עם מפגינים כורדים ותקפו אותם. באוגוסט הוגשו בארה"ב כתבי אישום נגד 15 מאבטחים, שכבר חזרו לטורקיה. ארדואן הבהיר כי כתבי האישום לא מחייבים את אנקרה.

"אומרים שארה"ב היא מולדת הדמוקרטיה. זה לא נכון. זו לא יכולה להיות דמוקרטיה", אמר ארדואן בנאום באיסטנבול. "אם מפרסמים צווי מעצר נגד שומרי הראש שלי – בהיעדרם – בארה"ב, שם ביקרתי כי הוזמנתי אז תסלחו לי, אבל אני לא אומר שזו מדינה מתורבתת".

"אתם הזמנתם אותי. המאבטחים שלי היו איתי. כמעט שחשפתם אותנו לאיום של תקיפה. המאבטחים שלי נקטו צעדי בטיחות. שניים מהם כלל לא היו שם, הם היו המאבטחים של אשתי. התביעה פרסמה צווי מעצר נגדם. האם זה צודק? האם יש בכך רחמים? לא".

דבריו של ארדואן עשויים לעכב את פתרון המשבר ביחסי שתי המדינות, שחברות יחד בברית נאט"ו. בתחילת החודש, נזכיר, הפסיקה ארה"ב להנפיק ויזות לאזרחי טורקיה בעקבות מעצר של עובד בקונסוליה אמריקנית. טורקיה הגיבה בצעד דומה – ועצרה עובד נוסף. טורקיה טוענת כי שני הטורקים-אמריקנים שנעצרו מעורבים בניסיון ההפיכה הכושל בשנה שעברה, שמאחוריו עומד לטענתה איש הדת הגולה פתהוללה גולן, שחי בארה"ב. ארה"ב מסרה כי מדובר בהאשמות חסרות בסיס.

סיבה נוספת לכעסה של טורקיה על ארה"ב היא התמיכה האמריקנית במחתרת הכורדית YPG שפועלת בסוריה נגד דאעש. טורקיה רואה בה שלוחה של PKK, המחתרת הכורדית שהוצאה מחוץ לחוק בטורקיה. "הממשל האמריקני פועל יחד עם טורקיה בשמירה על יציבות האזור ובמאבק נגד הטרור. PKK נמצא ברשימת ארגוני הטרור הזרים. אוצ'לאן כלוא בטורקיה על מעשיו ב-PKK. הוא לא דמות שיש לכבדה", אמרו בטורקיה.

//www.jdn.co.il/news/world_news/837842

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו