צילום: מתוך וויקיפדיה

ספרד: צו מעצר אירופי נגד נשיא קטלוניה הנמלט

לבקשת התובע הכללי, בית המשפט העליון הוציא צו מעצר בכל האיחוד האירופי נגד נשיא קטלוניה קרלס פוג'דמון, שלא התייצב לדיון בהאשמות נגדו. הנשיא המודח נמלט לבלגיה, ומואשם ב"בגידה והמרדה" בספרד

בית המשפט העליון של ספרד הוציא היום (ה') צו מעצר לנשיא חבל קטלוניה המודח קרלס פוג'דמון, שנמלט לבלגיה לאחר השתלטות מדריד על הממשל בברצלונה, וכן הורה על מעצרם של שמונה בכירים נוספים בממשלה המואשמים בהמרדה – כך דיווח העיתון הקטלאני" לה ונגרדיה".

פוג'דמון, שהבהיר כי ישוב לספרד רק אם יובטח לו משפט הוגן, זומן לשימוע היום אך לא הופיע יחד עם עוד ארבעה משריו המודחים.

הקבוצה שוהה בבריסל שבבלגיה, והתביעה במדריד דרשה צו מעצר אירופי נגדם.

שר הפנים הבלגי אמר השבוע כי הוא מוכן יהיה להעניק מקלט לפוג'דמון ולחבריו אם יגישו בקשה לעשות כן, בעקבות הרדיפה של ממשלת ספרד.

בינתיים זו המדינה האירופית הראשונה שהסכימה להעניק את תמיכתה בגלוי לראשי חבל הארץ המודחים, ונותר לראות האם יצייתו לצו המעצר האירופי.

כזכור לאחר שהפרלמנט בברצלונה הכריז בשבוע שעבר באופן חד-צדדי על עצמאות מספרד, על בסיס תוצאות משאל העם מהחודש שעבר, הפעילה המשלה הספרדית את סעיף 155 בחוקה, המאפשר לשלטון המרכזי של ספרד להשתלט על כל אחד מהמחוזות האוטונומיים המרכיבים אותו.

בין העצורים סגן נשיא קטלוניה אוריול חונקרס, שר הפנים ז'ואקים פורן, שר החוץ ראול רומבה ושר המשפטים קרלס מונדו. לשר המסחר סנטי וילה התאפשר שחרור בערבות אחרי שהוא פרש מהממשלה בטרם ההצבעה על העצמאות.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שיסתפר, יוריד מעליו דינים.

דרושים מתנדבים להרגיע בדחיפפפפפפפות את ספרד

למה לא מוציאים צו מעצר לביבי הזקן והחמוץ
הסיבה היא שהוא משחד כנראה את כולם
בכסף רב שהוא מרוויח ממכירת הסיגרים שהוא מקבל משועי עולם
וגם מהבקבוקים הריקים שמשפחתו אוספת
ולך תדע איזה עוד קופות הוא עושה
הכל 'הון ושלטון'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו