מפקד בכיר ומקורב אישי של אסאד נמלט לטורקיה

הגנרל מנאף מוסטפא טלאס ערק מהצבא הסורי, וככה"נ עבר את הגבול לטורקיה – טלאס החזיק בתפקיד בכיר ואביו היה מהמקורבים הבכירים ביותר של אסאד האב

הגדולים בורחים – מפקד בכיר ממשמר הנשיאותי של אסאד ערק מצבא סוריה. ערוץ הטלוויזיה הרוסי בשפה הערבית, "רוסיה אל-יום", דיווח כי ככל הנראה הגנרל מנאף מוסטפא טלאס, מפקד חטיבה 105 של המשמר הנשיאותי של בשאר אסד, ערק מצבא סוריה, ועבר את הגבול לטורקיה.

קרא עוד:

[postim]

מקורות בדמשק אישרו כי טלאס עזב את הבירה, אך לא נאמר באם אכן עבר לסוריה. יצויין, כי אם המידע הוא נכון, זוהי מכה חזקה לאסאד, שמגמת העריקות הגיעה כבר לבכירים בצבא המוקרבים אישית לנשיא אסאד.

בדיווחים אחרים נכתב, כי המודיעין הסורי עלה על כך שטלאס משתף פעולה עם המורדים, וכאשר נודע לו שהמשטר הסורי עוקבת אחריו, הוא ערק ונמלט.

דבר עריקתו מעסיק את שני הצדדים, המרבים להתראיין לכלי התקשורת. בכיר בארגון בצבא הסוריה החופשי טען, שטלאס התנגד להרג האלפים בידי המשטר במחוז חומס, והוא מתכנן לישא בקרוב נאום שיכוון לעם הסורי.

עוד נאמר ע"י מקור אופוזיצונרי כי עריקתו של טלאס היא עליית מדרגה, "זוהי עריקה חשובה מאוד. החטיבה שלו קשורה מאוד לגנרל, כך שאנחנו יכולים לומר שהעריקה האמיתית החלה", אמר המקור.

מצד שני אחד מאתרי התקשורת הסורית ציטט "מקור ביטחוני בכיר", שאישר את דבר העריקה, אך אמר כי "אין לה כל משמעות. אם המודיעין הסורי היה רוצה לעצור אותו, הוא היה עושה זאת".

הנושא תפס כותרות עקב מעמדו המכובד של טלאס, אשר נובע הן מתפקידו הבכיר והן כבנו של מי שהיה 30 שנה שר ההגנה במשטרו של חאפז אסד, אביו של נשיא סוריה הנוכחי.

בינתיים מס' העריקים גובר, וכזכור בתחילת השבוע ערקו מהצבא הסורי גנרל בכיר ועשרות קצינים, שהגיעו לטורקיה והופנו למחנה פליטים. אך בארה"ב טוענים, כי מס' העריקים אינו מוכיח על נפילה קרובה של אסאד. לדבריהם, "צבא סוריה נותר נאמן לנשיא, בעוד האופוזיציה מפוררת ולא מסוגלת להתקיף ככוח מאוחד, ורק ייגררו לסכסוכים כבדים יותר", אומרים גורמי מודיעין אמריקאים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו