אבו מאזן ייפגש עם אחמדניג'אד בסוף החודש הבא

בוועידת המדינות הבלתי מזוהות ישתתף גם מוחמד מורסי נשיא מצרים – אבו מאזן נענה בחיוב להזמנת נשיא איראן – בעבר תקפו השניים זה את זה

הזרזיר והעורב – כותרות העולם כבר שכחו מקיומו של אבו מאזן הנשיא הפלסטיני. כולם עסוקים בשלטונו של בשאר אסאד, ובשלטונו של אחמדינג'אד, ואולי גם בשלטונו של מורסי נשיא מצרים. גם הישראלים כמעט שכחו מקיומו של אבו מאזן. היום התמזל לו מזלו של הנשיא הפלסטיני, כשקיבל הזמנה מנשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, להשתתף בפסגת המדינות הבלתי מזדהות שתתקיים בטהרן בסוף החודש הבא, וכמובן שאבו מאזן נענה בחיוב על ההזמנה. לא כל יום זוכה אבו מאזן להזמנה מרגשת כזו, שאם תצא לפועל, יהיה זה הביקור הראשון שלו ברפובליקה האיסלאמית.

קרא עוד:

[postim]
את ההזמנה לאבו מאזן מסר סגן שר החוץ האיראני לענייני המזרח התיכון, חוסיין אמיר עבדאלליאן, כשנפגש איתו בעמאן, בירת ירדן. אבו מאזן הודה לסגן השר האיראני על ההזמנה, והעביר ברכה לנשיא האיראני, כשהוא מוסיף את הבטחתו להשתתף בוועידה.

ליד אבו מאזן יסב ככל הנראה גם נשיא מצרים החדש, איש האחים המוסלמים מוחמד מורסי, שגם הוא קיבל הזמנה מנשיא איראן להשתתף בפסגה. התקשורת האיראנית מסרה, כי אחמדינג'אד שוחח עם מורסי ואמר לו כי מדינתו אינה מציבה מגבלות על הרחבת הקשרים בין שתי המדינות, שנותקו בשנת 1979 בעקבות החתימה על הסכם קמפ דיוויד בין מצרים לישראל.

אחמדינג'אד אמר למורסי כי "נוכחותך בפסגה הבאה תסייע להתקדמות השיחות ולקבלת החלטות בארגון הבינלאומי היוקרתי הזה". מורסי נענה בחיוב לבקשה ואמר, כי ארגון המדינות הבלתי מזדהות מגן על האינטרסים של המדינות האיסלאמיות ושל מדינות מתפתחות אחרות.

יצויין כי עד היום לא ביקר אבו מאזן באיראן, ואדרבה, כשאיסמעיל הנייה ראש ממשלת חמאס ביקר בה בחורף השנה, לא קיבל זאת הראיס בחיוב. ואף האשים לא פעם את איראן בטרפוד המשא ומתן עם חמאס. "אנו, העם הפלסטיני, דומים למטוס חטוף", אמר הנשיא הפלסטינין לפני כשנתיים. "קבלת ההחלטות לא נמצאת אצלנו אלא בידי האיראנים. לכן האחדות של העם הפלסטיני, כמו המטוס, גם היא חטופה".

כמו כן, אחמדינג'אד עצמו גם תקף בעבר את אבו מאזן כשאמר: "מי נתן לו את הלגיטימציה לשאת ולתת בשם הפלסטינים? על מה הם ידברו? על פלסטין? למי יש זכות לתת חלק מפלסטין לאויבים?" ואולי, כאשר הלגטימציה של אבו מאזן נופל לאפס, אין שום משמעות בהשתתפותו או באי השתתפותו בוועידה יחד עם אחמדניג'אד.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אך טבעי הוא שרוצח הילדים השפל ומכחיש השואה ילך לצורר הנאציראני המן-אחמדניג'אד ימ"ש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו