משטרת בריטניה עצרה חשודים בניסיון לרצח רוה"מ מיי

כוחות הביטחון במדינה עצרו שני גברים שתכננו לפוצץ מטען חבלה סמוך למשכנה של מיי ברחוב דאונינג 10 ולהרוג אותה כשכוחות הביטחון יוציאו אותה מהבניין. בשנה החולפת סוכלו תשעה ניסיונות של מוסלמים לבצע פיגועי טרור בבריטניה

בריטניה סיכלה פיגוע שנועד להתנקש בחייה של ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי – כך דווח הבוקר (רביעי) ברשת "סקיי". על פי הדיווח, המשטרה וכוחות הביטחון במדינה מאמינים כי ניסיון ההתנקשות תוכנן להתבצע בעזרת מטען צד ברחוב דאונינג, סמוך למעונה הרשמי דאונינג 10, ותוך כדי הכאוס שיווצר מהמצב, לרצוח אותה.

לפי ה-BBC, השניים תכננו לתקוף את ראשת הממשלה בסכין. האיום בפיגוע היה רציני עד כי ראש סוכנות לביטחון הפנים במדינה (MI5), אנדרו פרקר, תדרך את חברי הקבינט הבריטי בנוגע לסכנה. בדיווח של רשת "סקיי" נטען כי הפיגוע סוכל לאחר שכוחות הביטחון עצרו בשבוע שעבר גברים בחשד לתכנון מתקפת טרור.

שני החשודים זוהו כנעימור זכריה רחמן, בן 20 מצפון לונדון, ומוחמד עקיב אימראן, בן 21 מבירמינגהאם. הם נעצרו על ידי היחידה ללוחמה בטרור של משטרת לונדון ביום שלישי שעבר ומואשמים בתכנון לבצע פיגוע טרור, בהתאם לחוק הטרור מ-2006. השניים יובאו היום בפני שופט להארכת מעצרם. דובר משרד ראש הממשלה סרב להתייחס לדיווח.

אנדרו פארקר, ראש הסוכנות לביטחון פנים של בריטניה (MI5), עדכן אתמול את הקבינט על התוכנית להתנקש במיי. לדבריו, בשנה החולפת סוכלו תשעה ניסיונות של איסלאמיסטים לבצע פיגועי טרור בבריטניה. עם זאת, בשנה הנוכחית נעשו ארבעה פיגועים בבריטניה, שגבו את חייהם של 36 בני אדם. לפי ראש הסוכנות לביטחון הפנים, הניסיונות לעתים נעשים על ידי התקפות ספונטניות, שהזמן שלוקח ליישמן הוא ימים בודדים.

בתוך כך, דוח של הממשלה הבריטית שנחשף אתמול, מעלה כי המודיעין הבריטי יכול היה למנוע את הפיגוע במנצ'סטר, שהתרחש בחודש מאי האחרון ובו נרצחו 23 בני אדם. כן נחשף כי מנהיג המתקפה על גשר לונדון הצליח להוציא לפעול את הפיגוע בעודו מוגדר בסוכנות לביטחון הפנים כאיום לביטחון הלאומי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו