נסראללה קורא לפלסטינים: "יש להמשיך באינתיפאדה, לא לזלזל"

בנאום שנשא בדאחייה בפני אלפים, בהם פלסטינים ממחנות הפליטים, התייחס שוב לסוגיית ירושלים: "עמידת העם הפלסטיני האיתנה וההקרבה היא הדרך לכל פתרון עתידי". נסראללה הוסיף כי "טראמפ וממשלו הפכו מבודדים, ולצדם עומדת רק ישראל"

מזכ"ל החיזבאללה תוקף פעם נוספת את ישראל לאחר ההכרה האמריקנית בירושלים כבירתה: בנאום טלוויזיוני ששודר היום (שני), טען חסן נסראללה כי "טראמפ וממשלו הפכו מבודדים, ולצדם עומדת רק ישראל".

עוד התייחס נסראללה בנאומו להפגנות ברחבי הגדה, מזרח ירושלים ועזה ואמר כי על הפלסטינים לעשות יותר. "ההפגנות למען ירושלים לא מספיקות", אמר, "אך אין לזלזל בהן ובהשפעתן". נסראללה חזר על קריאתו לפלסטינים להביע התנגדות להחלטה גם ברשתות החברתיות וטען כי הפרות הסדר שפרצו ברחבי הארץ לאחר הנאום הן "אינתיפאדה של ממש".

"העובדה שוושינגטון אמרה לישראל שירושלים מחוץ להסדר, מהווה סכנה לסוגיה הפלסטינית, לעם הפלסטיני ולאומה הערבית כולה. על הערבים לעמוד כולם נגד אמריקה. עמידת העם הפלסטיני האיתנה וההקרבה היא הדרך לכל פתרון עתידי", הוסיף העומד בראשות ארגון הטרור הלבנוני.

נסראללה פנה לאחר מכן לפלסטינים ואמר ש"אם תדחו את התכתיבים ותעמדו על זכויותיכם בירושלים, אף אחד לא יוכל לקחת מכם את אדמתכם". בדאחייה, לפני אלפים שבהם גם פלסטינים ממחנות הפליטים, הוסיף נסראללה כי "ארה"ב תומכת בקבוצות טרור בהן דאעש ומטרתה לרסק את העולם הערבי ולהתעלם מהסוגיה הפלסטינית. יש להמשיך באינתיפאדה".

זהו נאומו השני של מזכ"ל החיזבאללה לאחר הנאום ההיסטורי של הנשיא האמריקני טראמפ בשבוע שעבר במהלכו הכיר לראשונה בירושלים כבירתה של מדינת ישראל, אך במקביל דחה פעם נוספת את העברת השגרירות מתל אביב לבירה בחצי שנה. "ארצות הברית וישראל לא מכבדות את החוק והסכמים בינלאומיים", האשים נסראללה.

"הודעת טראמפ היא בלפור 2", אמר, "ממשלות ישראל התעלמו לחלוטין מכל הקהילה הבינלאומית, מלבד ארצות הברית. ממשלות האויב ניסו בעשורים האחרונים לייהד את ירושלים, אך נתקלו עד כה בהסתייגות הממשלים האמריקאים. לכן, הסכנה בהצהרת טראמפ – שהוא אמר שירושלים, מזרח ומערב, תחת הריבונות שלה, ולכן אין עכשיו מכשולים בפני ממשלת ישראל".

"כעת, יש חשש לגירוש הפלסטינים הירושלמים, והחמרת רכושם, מאחר ועל פי הוראת האמריקאים – הריבונות היא של ישראל", הוסיף, "נרגיש תופעת התנחלות בכל ירושלים וסביבתה בלי מעצורים. ירושלים תתרחב לגדה המערבית – כך שתהיה ירושלים רבתי. במקום שנים רבות הם ירחיבו את ההתנחלויות בתקופה קצרה.

"הריבונות על המקומות הקדושים למוסלמים ולנוצרים בידי ישראל, ולכן הקולות יגברו להקמת בית המקדש. כיום, המקומות הקדושים בסכנה, ובמיוחד מסגד אל-אקצא. מבחינת ארה"ב אין יותר סוגיה פלסטינית. אין יותר מדינה פלסטינית עצמאית ובירתה ירושלים. יפתרו את הבעיה בהעברתם לירדן או סיני. האמריקאים שהם נותני החסות לתהליך השלום, הודיעו שירושלים היא מחוץ למו"מ".

עוד אמר כי "למי שמתעניין בהסדר השלום, טראמפ ירה כדור אחרון. יש כאלה שאמרו שטראמפ היה אמיץ להודיע על מותו של תהליך השלום. כאשר מוציאים את ירושלים מהסוגיה הפלסטינית, אז מחסלים אותה. זה מה שעשה טראמפ. אומה שמוותרת על ירושלים – תוותר על כל דבר. זאת השפלה של מיליארד וחצי מוסלמים, ומאות מיליוני נוצרים שהעיר הקדושה, שנושאת את זהותם ההיסטורית והתרבותית והדתית, נמסרה לידי ישות ציונית מלאכותית.

"הממשל האמריקאי אינו מכבד את ההחלטות וההסכמים הבינלאומיים, ונלחם במדינות בטענה כי הן הפרו את המחויבות או ההסכמים הבינלאומיים, כך העולם נשלט על פי חוקי הרחוב, ועל פי רצונו של האיש ששולט בבית הלבן. מדינות ערביות ומוסלמיות – אינן קיימות מבחינת טראמפ. הוא הודיע להם כי הם לא שווים דבר".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אכן זה המצב הישראלי המוצלח

מצטער בערוץ שלי אני צריך הסרטות
כי אין לי כח לקרא.

אפילו הוא אומר שבית המקדש יבנה בקרוב.
מותר לאמר אמן על דבריו?!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו